Most folynak a tárgyalások arról, hogy merre is haladhat tovább a Formula-1 fejlesztése, és úgy tűnik, az egyik fontos irány az egyszerűsítés lehet.
Abba legalábbis az egyértelmű előnyben levő Mercedes is beleegyezett, hogy elhagyják a szuperkomplikált hibrid hajtáslánc egyik elemét, a turbófeltöltőből energiát visszanyerő MGU-H nevű szerkezetet. Így is megmaradna a hajtás hibrid jellege a lassításkor az autó energiájának egy részét visszanyerő MGU-K rendszer révén, de jelentősen csökkenhetnének a fejlesztési költségek.
A Motorsport híre szerint a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff az egyik megbeszélésen konkrétan megemlítette, hogy annak érdekében mennének bele az egyszerűsítésbe, hogy motorszállítóként a sportba csábítsák a VW csoportot.
Ez egyébként a Formula-1 egyik legrégebbi és legmakacsabb pletykája: a VW valamelyik márkáját rendszeresen hírbe hozzák a bajnoksággal, de az óriásvállalat eddig inkább más autósport-kategóriákban – hosszú távú versenyeken, túrakocsi-bajnokságokban, terepraliban, Formula-E-ben – költötte a pénzét, a költséges csúcskategóriától eddig távol tartotta magát. A 2014 óta érvényes motorszabályok megalkotásakor például az a hír járta, hogy azért nem lett motorszállító a VW, mert nem négyhengeres, hanem V6-os motorokat írt elő a szabályzat, és úgy érezték, azokat nem tudják összekötni a közúti modelljeikkel.
Az új motorszabályokra persze még sokat kell várni: a jelenlegi forgatókönyv szerint 2026 előtt nem lesznek más felépítésű hajtásrendszerek, addig pedig nagyon sok minden változhat.