A vásárközpont előtt, az algás műtóban a Dacia kiállítópavilonja 1, azaz egy darab autóval: ez fogadta a népet
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Nem volt nagy tömeg, csak feltorlódtak a sajtómunkások a COVID-oltási igazolások ellenőrzésénél, ami egyébként elég gördülékenyen ment
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Bolla Gyuri első nap még bejutott, de már másnap nem fogadták el a 48 órás PCR-tesztjét, újat kellett csinálnia. Ingyen
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Valamivel el kell jönni az elektromos Renault-k és BMW-k bemutatójára, nem? A parkolóházban ők voltak a szomszédaink
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Bruttó 2 millió euró ez az Zenvo TSR-S. 1177 paci és aktív hátsó szárny, ami fékezéskor előrebillen, kanyarban pedig megdől a kanyar külső íve irányában
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Két ember dolgozik egy hétig egyetlen karbon felnin, ami 15 kilóval(!) könnyebb, mint az alu ötvözet
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Renault standja, ahol a Mégane-on felül egyetlen más típust sem állítottak ki, még az elektromosakat sem
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A kínai Great Wall összesen három kiállítási területen volt jelen: az Ora márkáéval (a képen), a Wey márkáéval egy másik csarnokban és a városközpontban
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az Ora benne van a versenysportban is, íme az O2 Cat versenyváltozata
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Finoman szólva sem használták ki a vásárváros területét
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Fraunhofer Intézetben azt találták ki, hogy utakat napelemmel kell lefedni. Gondolom, innen már csak egy lépés az áramszedős kamion
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Gyuri a napelemes üvegtetővel ismerkedik
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A médiaellátmány: perec, pia
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Huawei jelezte: beszállna az elektromos autók részegységeinek a gyártásába is
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Hyundai a Ioniq 5 Robotaxit és az Ioniq 6 koncepciót hozta el, a rácsos standra egyetlen más kapható villanyautót sem állítottak ki. Cserébe volt vízesés
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az új, középmotoros Corvette-et még nem láttam élőben, és itt se a gyár állította ki, hanem a Geiger tuner cég
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Talán ezek a képernyők jobban működnek, mint amikor 1983-ban először kijelzőkre cserélték a mutatókat
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Látványosan a drága európai márkákat vadássza a GM szupersportautója, bár ez önmagában nem baj
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Mai divatnak megfelelő fenék, de a Corvette sosem volt visszafogott
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Színesre fényezett féknyereg? Plusz 5 lóerő!
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A TEK helyi megfelelője nyomasztó létszámmal volt jelen, akkor is, amikor Merkel épp nem volt a szalonon
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Mini Strip alapja az elektromos Cooper SE, de nem ettől előremutató szerintem, hanem mert új fokozatát mutatja be a sallangmentesnek. Hát mi ez az átlátszó tető például?
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Wey Caffee 01 és 02 kínai SUV-k mellett a Fekete Tea nevű villanyos motorkerékpár képviselte még a koffein-vonalat
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Állítólag minden IAA állandó vendége a léghajó, mindenesetre meglepően alacsonyan és meglepően gyorsan húzott át a fejünk felett. Utaznám
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Már a lábbal hajtós kisautó is elektromos!
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A belső égésű típusait valójában senki sem merte elhozni, de például a Tesla el sem jött, hiába volt annyira elektromos a szalon
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Schaeffler agymotoros, elektromos kormányzású, tehát tengelyek helyett dróton át irányított kereke inkább busz alá illik. Ennek ellenére izgi lehetőségeket villant fel abból, mi minden egyéb is megváltozhat a villanyhajtás terjedésével
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A két Polestar modell nem új, de véletlenül már a hivatalos zárás után tévedtünk erre, és nagyon látványos a tükrös pódiumuk emberek nélkül
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Ennyi újdonságra futotta a Fordnak: egy speciális felszereltségű Kuga Plug-in
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A városi IAA területen ilyen irányító táblát csak egyet láttam, pedig aki mondjuk metróval érkezik, örülne többnek is
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Lehetőség volt a vásárváros és a belvárosi kiállító pontok közt kocsival mozogni, több gyártó állított villanyautókat csatasorba. Három, egymástól független helyi is azt mondta, metróval gyorsabb
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Kia standja két órával a hivatalos megnyitó elött, de már a sajtónap után. A kupac építési törmelék bizonyára eltünt, mire érkezett a nép, a lezárt buszmegálló viszont érdekes háttér egy mobilitás kiállításhoz
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Öreg vasak, öreg csontok
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
És egyszer csak ezt látod...kinek mond valamit Jörg van Ommen neve? Az 1995-ös DTM-es C osztállyal ő versenyez manapság a Tourenwagen Legenden versenyeken
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Brutális Batár a Brabus 800: az amúgy is kellemetleneül óriási és feleslegesen erős Mercedes-AMG GLS 63 S kicsit még feljebb tekerve. 800 lóerő vajon elég ekkora kocsiba?
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az a jó a Brabusban, hogy visszafogott, elegáns átépítésekben utaztak mindig is. Ja várj, épp ellenkezőleg...
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Kedvenc részletem a visszafogott spoiler a tető végén - mintha a G-Osztály nem egy tégla lenne, amit sokszáz lóerővel igyekeznek átpasszírozni a levegőn
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az amúgy is beteg McLaren Senna ún. versenyváltozata a GTR: 814 lóerős, miközben a súlya még tovább csökkent. a 75 darabos széria induló ára 1,2 millió dollár volt
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Vajon Anti ezt az Opel kombit is feltámasztaná? Ha tennénk festőlétrát a tetejére, talán rákívánna, mindenesetre ennek az Opel Olympia Caravannak még sok kell, hogy újra guruljon
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Örök álomautó a Ferrari F40, nem akarok úgy meghallni, hogy nem vezettem. Így mellette állva az látszik, hogy szemben a mai hiperautókkal, ez gyakorlatilag egy nyers versenygép, lámpával és rendszámmal
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Mercedes nem csak a magyar veteránosok között sláger
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Elképesztő mély nyomot hagyott a márkán az első SL
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Ez a különleges Mercedes SLR McLaren az angol versenyző-legenda, Stirling Moss nevének állít guruló szobrot. Az orr-középmotoros elrendezésben beépített V8 660 lóerős kompresszorral, szóval a bukósisak ajánlott
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A sirályszárnyas ajtó kényszermegoldás volt, mert nagyon vastag küszöbb kellett a merev kaszni építéshez. De annyira látványos, hogy a mai napig másolják - maga a Mercedes is
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Kötelező 300 SL tartozék a két bőrönd az ülések mögött, a kocsi Bburago modelljében is ott van
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A kormány felhajtható, hogy könnyebb legyen alácsusszanni
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Még jártak az utakon háború elötti barokk orrok, amikor 1954-ben kijött a 300 SL - forradalminak tűnhetett
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Mercedes 540 K 1936-ban készült, soros nyolchengeres motorját kompresszor fújta 180 lóerőre
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az SLR McLaren sem lett túl gyakori, de azért még nem olyan értékes, mint az eredeti SL.
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Természetesen modellautókat is lehetett venni
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Temek Capri a túraautózás egyik virágkorából
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Ó, egy Lamborghin Jalpa! A Countach árnyékában erről nagyjából megfeledkeztünk
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Japla az Urus megjelenéséig az utolsó Lambo volt V8-as motorral. És ezt keresztben építették be!
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Ne nyúljálj, csak vedd meg! Szól a jópofának szánt tábla, bár kérdés, hogy vegyem meg, ha meg se foghatom elötte...?
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Lehetne vetélkedő képe: melyik Porschék orrát látjuk?
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A 914 nem volt sikersztori új korában, mára azonban ebből is keresett veterán lett - a jelvény hatalma.
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Kiviteltől függően 500 lóerő körül tud a középre szerelt V8
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A Hispano Suiza nevet porolja le ez a rémisztően aránytalan förmedvény. Carmen a tisztán elektromos hipersportkocsi neve, de ez itt a karbon kasznis Carmen Boulogne, a versenypályára szánt változat. Ízlés nem sok szorult bele
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Az alap Carmen 1019 lóerős, mig a Boulogne 1115
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
A képernyők terjedése áldás a kisipari szupersportautó gyártóknak: sokkal egyszerűbb ezekre szép skint programozni, mint egy tisztességes óracsoportot és jól megépített gombos-tekerős műszerfalat összerakni
Fotó: Papp Tibor / Totalcar
Két csarnok teli kerékpárral. Mivel Anti nem volt velünk, hamar kifordultunk
Fotó: Papp Tibor / Totalcar