A bold men angolul bátor férfiakat jelent – ezért is választotta Friedhelm Wiesmann új vállalkozásának nevéül ezt. Azt mondja, világszerte elég sokan fogják érteni, mit jelent, és pontosan ez volt a cél a választáskor.
Az új márka első terméke a CR4 típusjelzést kapta. A két betű a Carbon Roadster rövidítése, a 4 pedig a teljesítményszintre utal: legalább 400 lóerőt hoznak ki a BMW széria technikából. Ennyi nagyjából le is írja a lényeget, hiszen a Boldmen ugyanazt a módszert használta a fejlesztéshez, mint korábban a Wiesmann: építettek egy saját karosszériát, beletették a BMW hajtásrendszerét, és tuningoltak egy keveset a motoron.
A Boldmen első modelljének karosszériája nem tűnik érdekesebbnek, vagy mutatósabbnak az alapjául szolgáló BMW Z4 M40i-nél. A karosszériaelemekből tényleg nem tartottak meg sokat, de a múltidéző forma helyett, ami a Wiesmann modellek karakterét adta, itt valami korszerűt rajzoltak. A végeredmény nem kellemetlen, de szemből nem is túl jellegzetes – hogy ezzel az enyhén audis arccal hoz-e elég vevőt a CR4, az egyáltalán nem biztos.
Az első harminc példányt mindenesetre olyan apróságokkal igyekeztek még jobbá tenni, mint a számozott váltógomb, vagy a nyers karbonszál-mintás lámpafészkek.
Amiben egyértelműen több a Boldmen a Z4-nél, az a motor teljesítménye, amit 408 lóerőre emeltek a gyári 340-ről. Ez, és az 1495 kilóra csökkentett tömeg valamivel jobb menetdinamikát eredményez: 3,9 másodperces gyorsulási időt ígérnek százra, ami hat tízed javulás a Z4 M40i-hez képest.
Az igazi kérdés, hogy ezért, és az új formáért hányan adnának közel tripla árat. A Boldmen ugyanis 184 900 euróért lesz elérhető, úgy 120 ezerrel drágábban, mint a Z4 csúcsváltozat. Nyilván az érdeklődéstől függ majd a folytatás is, de a tervekben állítólag már szerepel a CC4-nek elnevezett kupé is, amely fix tetős BMW Z4 híján várhatóan a Z4 alapú Toyota Suprán alapulhat.