Úgy tűnt, az AM General terepjárója örökké olyan maradt, amilyennek 1985-re kifejlesztették, de mostanra elkészült egy fejlettebb változat.
A 360 NXT-ről 2018-ban már hallottunk: akkor egy formára ismerős autót láthattunk ezen a néven. A Humvee gyártója, az AM General azonban azóta elkészült egy újabb változattal, amely célszerűbb, és jobb védelmet nyújtó felépítményt is kapott a frissebb műszaki tartalom mellé.
Az új változattal a Hummert ért legtöbb kritikára igyekeztek válaszolni. A lejtősebb motorháztető jobb kilátást nyújt előre, és az utastér védettségéről a gyáriak azt állítják, az MRAP kategória – az aknaálló szállítójárművek – szintjét közelíti. A hajtás is erőteljesebb: a 6,5 literes 250 lóerős V8-as turbódízel motor jelentős előrelépés menetdinamikában is: az új Humvee 160 km/h-s tempóra képes, állítólag akár nehéz terepen. A stabilitás megőrzéséről ilyen sebességnél korszerű menetstabilizáló rendszer gondoskodik.
Ami viszont szinte változatlan maradt, az az alváz és a futómű. A 44 centis hasmagasságot biztosító portáltengelyes hajtás képességei ma is kivételesek, és a gyártás is olcsóbb lehet a már bevált alkatrészek révén.
Egyelőre úgy tűnik, a világhírnév és az előd 36 éves szolgálati ideje ellenére a Humvee NXT 360-ra egyelőre nincs komolyabb vásárló. Az Egyesült Államok haderői más típusokkal kezdték el leváltani a korábbi Humvee-ket, mivel az AM General több éves késéssel fogott a korszerűsítésbe. Így most megpróbálják más haderőknek eladni az új változatot, bár a piac elég zsúfolt: katonai terepjárót cégek tucatjai gyártanak manapság – sok esetben az eredeti Hummer mintájára – az Egyesült Államokon túl Európában, Kínában, Oroszországban és Dél-Koreában is, hogy csak néhány példát említsünk.