Meglepő látvány a legújabb Mazda
A CX-30 EV, ahogy a neve is mutatja, egy CX-30, villamos hajtással. Ettől még nem kéne, hogy groteszk látvány legyen, de az.
A világ más tájain a Mazda az MX-30-assal próbál megkapaszkodni a villanyautó-piacon, ám Kínában, ahol az állami támogatás mértéke a hatótávtól is függ, a 200 km-enként töltésre szoruló modell nemigen lenne versenyképes. Ezért aztán a Mazda is készített ide valami mást.
A karosszériában persze nem lett volna hely nagyobb akkumulátornak – a Mazdák műszaki alapját nem villanyautóknak tervezték, ezért is kicsi az MX-30 hatótávja – így a 61,1 kWh-s akkucsomagot egyszerűen az autó alá szerelték, vagy egy arasznyit emeltek a futóművön, és az eleve magasított Mazda 3-asnak tűnő modell kapott még egy kötényezést, hogy mindezt eltakarják.
A végeredmény egyfelől kielégítő, hiszen így van egy elektromos Mazda 450 km-es hatótávval, ami talán már versenyképes lehet a zsúfolt kínai villanyautó-piacon. Másrészt viszony olyan a látvány, mintha valami védőburkolatot az autó alatt felejtettek volna a gyárban – mint egy jégkorcsolya fent felejtett élvédővel, szépen látszik, hogy az a műanyag izé nem tartozik oda.
Elég valószínű, hogy ez a típusváltozat nem lesz elérhető Kínán kívül, bár azt nem tudni, hogy a cég mikor készülhet el az első, nem látványosan ideiglenes megoldásként összeütött elektromos járműveivel.