Eddig elég vacak a Rivian pénzügyi mérlege
Miután nyílt részvénytársaság lett, nyilvánossá kell tennie a pénzügyeit – így derült ki a tavalyi egymilliárd dolláros veszteség is.
A számok elég durván hangzanak: 2019-ben 426 millió dollárt emésztett fel a reménybeli villanyautós cég működése, 2020-ban 1,01 milliárdot, 2021 első felében pedig 994 milliót, ami azt jelenti, hogy évente nagyjából duplázódtak a költségeik.
Mondjuk ebben nincs semmi igazán meglepő: a termék, így bevétel nélküli cég az elmúlt durván másfél év során berendezte korábban üresen álló gyárcsarnokát, illetve dolgozók százait vette fel és képezte ki, hogy szeptember közepén elindulhasson a termelés.
A számok azonban azt is mutatják, hogy a költségek nagyobb része a kutatás-fejlesztésből adódott. 2020-ban 766 millió, 2021 első felében 683 millió dollár ment el erre, ami azt jelzi, hogy a cég valóban folyik egy szélesebb kínálat kialakítása.
A mérleg másik serpenyőjében egyelőre mintegy 48 ezer megrendelés van, illetve az a százezer aautó, amelyet 2030-ig az Amazon számára gyárt majd le a Rivian. Az most még nem látszik, hogy a beindított termelés nyomán mekkora bevételek keletkeznek majd, és e tekintetben az év vége előtt biztosan nem is láthatunk majd tisztábban.