Karaoke kell a kínai autóvásárlóknak
A BMW digitális szolgáltatásokat fejlesztő részlegének vezetője szerint a legújabb kihívás, amivel találkoztak, az, hogy az autóban éneklés új formája terjed Kínában.
A divatot állítólag a helyi gyártók – az XPeng, a Nio és a BYD – kezdték meghonosítani a kínai autópiacon. És ahogy megjelentek az első karaoke-képes autók, illetve ezek reklámjai, Kínában ez is bekerült a gyakori fogyasztói elvárások közé.
Christoph Grote, a BMW digitális szolgáltatásokkal foglalkozó részlegének feje azt mondja, egyébként is jellemző, hogy az ilyesfajta szolgáltatásokkal kapcsolatosan a kínai vásárlók támasztják a legkomolyabb elvárásokat. Ez pedig egyáltalán nem mellékes, hiszen a BMW eladásainak 36%-a származik a távol-keleti országból. Karaoke programot egyelőre nem kínál a BMW, de valószínűleg már dolgoznak rajta, ahogy a WeChay Pay rendszerrel automatikusan fizető parkoló alkalmazáson is.
Más forrásokból is az derül ki, hogy a kínai gyártók a digitális szolgáltatások terén igyekeznek megelőzni az amúgy igen erős külföldi konkurenciát. A nagy nemzetközi gyártók pedig egyszerűen nem reagálnak elég fürgén. Emellett fontos különbség az is, hogy a régi nagy márkák jellemzően plusz pénzt kérnek egy komolyabb, a mobiltelefonnal jól integrált fedélzeti rendszerért, ami a kínai gyártmányoknál egyszerűen az alapfelszerelés része.
Úgy néz ki, a fedélzeti számítógép, illetve annak tudása döntő faktor lehet az autópiacon a következő években, és nem csak Kínában. A jobb szolgáltatás ezen a területen már ma is van olyan fontos, mint egy kedvezőbb fogyasztású motor vagy tágasabb csomagtartó, és valószínű, hogy amelyik gyártó nem képes állni a versenyt ezen a téren, az egyre inkább megérzi ezt az eladásokban is.