Ilyennek képzeli a VW a jövő mentőautóját
Bár egyelőre nincs jól működő önvezető autó, a Volkswagen haszonjármű-részlegénél már most olyan koncepciókon dolgoznak, amelyek ezt a lehetőséget is figyelembe veszik.
Az elképzelés az, hogy az amúgy kisbusznak, furgonnak nem túl nagy ID.Buzz hasznos terét az első ülések megfordításával növeljék meg. Így az elektromos furgon hasonló méretű teret kínálhatna, mint egy bő számmal nagyobb furgon. Az igazán érdekes kérdés persze az, hogy egy jól képzett mentősofőrt kiválthat-e egy önvezető rendszer, és ha igen, mikor – erre azonban most még nincs konkrét válasz, legfeljebb jóslatok.
A tervek közt egyébként önvezető furgon és taxi is van, sőt, a Volkswagen Moia nevű járműmegosztó szolgáltatása is így nyerne értelmet, amely jelenleg még sofőrös kisbuszokkal működik, kifejezetten drágán.
A Volkswagen a Forddal összefogva, az Argo AI nevű vállalkozás révén fejleszti saját önvezető rendszerét. Ám ma még nem lehet tudni, hogy akár ez a projekt, akár a több tucatnyi egyéb kezdeményezés valamelyike eléri-e a belátható jövőben azt a megbízható helyzetfelismerő képességet, ami az emberi sofőrök sajátja.
Egy biztos, hogy 2023-tól gyártani tervezik a VW MEB platformjára épülő, elektromos hajtású ID.Buzz típust, bár ezt valószínűleg mindenkinek magának kell majd vezetnie.