Továbbra is a belső égésű motorral szerelt modellek adják a német sportautógyár eladásainak nagy részét, ám 2021 első kilenc hónapja fordulópontot jelent: több fogyott az elektromos Taycan modellből, mint a márka velejét adó 911-esből.
A Porsche által közreadott értékesítési számokból kiderül, hogy sikerült lábra állnia a gyártónak: míg a 2019 szeptembere és 2020 szeptembere közötti időszakban 5 százalékkal csökkentek az eladások, 2021 első kilenc hónapját 13 százalékkal jobb eredménnyel zárták, összesen 217 198 autót sikerült eladni. A növekedés legnagyobb részét a Taycan és a kis szabadidőautó, a Macan adta, amelynek népszerűsége 12 százalékkal nőtt, 61 ezer darab talált gazdára.
Bár a legjobban fogyó modell még mindig a hagyományos hajtású nagy SUV, a Cayenne - ebből mintegy 62 ezer fogyott - , a modell népszerűsége tavalyhoz képest 2,8 százalékkal csökkent. A Taycan épp csak, de megfogta a 911-est - előbbiből 28 640, utóbbiból 27 972 fogyott -, a valamivel közelebbi konkurenst, a szintén négyajtós Panamerát eközben több mint 8000 darabbal verte a tisztán villanyos Taycan.
Az elektromos modellek népszerűsége nyomán a Porsche további villanyautókat is bemutat, amelyek közül valószínűleg a 2023-ra tervezett Macan szól majd a legnagyobbat.
via Porsche Newsroom
Videós tesztünk a Taycanról: