Az Amerikai Automobil Szövetség (AAA) vizsgálata szerint rossz időjárási viszonyok között az autók vezetéssegítő berendezéseinek (automata vészfék, sávtartó) hatékonysága jelentősen romlik, ezért arra figyelmeztetnek, hogy ha lehet, ilyen esetekben ne hagyatkozzunk rájunk.
Az AAA szakemberei zárt pályán szimuláltak különböző intenzitású esőket, és úgy találták, hogy 56 km/h-s haladás esetén az automatikák 33 százalékának nem sikerült időben megállni az előttük lefékező jármű mögött, míg a sávtartó automatikák 69 százaléka vesztette el a fonalat, és hagyta el a sávját. Az eredmény azért riasztó, mert a segédrendszerek értékelését általában normál körülmények között végzik.
Azt eddig is lehetett sejteni, hogy a különféle radarokra és kamerákra hagyatkozó rendszereket befolyásolják a környezeti tényezők, legyen szó az időjárási tényezőkről vagy az érzékelőkre/kamerák lencséjére került rovarokról és szennyeződésekről, számszerűsítve viszont eddig még nem volt. Utóbbi esetet akkurátusan összekoszolt szélvédővel szimulálták, ám ez számottevően nem rontotta a sávtartók teljesítményét, az AAA mégis óvatosságra és különösen a szélvédők felső, középső részének tisztán tartására int - a gyártók többnyire itt helyezik el a kamerákat.
A teszt további kutatásoknak is teret enged, mivel a szimulációban csak az érzékelőket vizsgálták, számottevő mennyiségű víz sem a pásztázott útfelületet, sem a gumikat nem érte, így elképzelhető, hogy a valóság még rosszabb eredményeket szülne.