Újra támad a Fiat Scudo és Ulysse
Túl kevés idő telt el ahhoz a Stellantis létrejötte óta, hogy látsszanak a nagy, érdemi lépések, amelyek a Fiat-Chrysler és a PSA-Opel összeolvasztását célozzák. Az egyszerűbbeket viszont már láthatjuk: ilyen volt a Fiat Ducato alapú Opel Movano premierje, most pedig ilyen az új Fiat Scudo és Ulysse megjelenése.
A Fiatnak egy ideje már nincsen saját tervezésű autója a kisebb furgonok kategóriájában. 1994 és 2011 között a Peugeot-Citroënnel közösen fejlesztették a Fiat Scudót - ez két generációt is megélt - aztán az együttműködés szétesésével és a típus kifutásával 2016 és 2020 között a Renault-tól vásárolták meg a Trafic típust, amit Fiat Talento néven forgalmaztak.
A Stellantis megalakításával azonban újra együttműködik a PSA és a Fiat, így ez utóbbi végül csak megkapja azt a típust, amely a Peugeot és Citroën márkáknál 2016-ban a Fiat Scudo klónjait váltotta. Ez a típus, amelyet kapni lehet Peugeot Expert és Traveller, Citroën Jumpy és Spacetourer, Opel Vivaro és Zafira Life, illetve Toyota Proace és Proace Verso néven is, mostantól Fiat jelvénnyel, Scudo és Ulysse márkanéven is elérhető lesz. (Annak idején, a Stellantis megalakításakor az EU versenyjogi hivatala kicsit akadékoskodott a haszonjármű-piacon várható piaci túlsúly miatt – van egy olyan érzésünk, hogy erre gondolhattak.) Természetesen a Scudo lesz a furgon-változat, az Ulysse pedig az ablakos, soküléses kisbusz.
Műszaki értelemben nem várható újdonság: a megszokott 1,6 és 2 literes dízelmotorokat kapják a Fiatok is, 90-177 lóerő közti teljesítménnyel, és persze Scudóból is lesz elektromos, ahogy az összes többi márka összes többi típusából is van.
Elég valószínű egyébként, hogy itt nem áll meg az egységesítés, ami szinte biztosan az önálló Fiat Dobló végét jelenti, ami simán helyettesíthető a PSA Berlingo-Partner-Combo-Proace City ikreivel. Azt egyelőre nem tudni, hogy a török fejlesztésű Fiat Fiorinónak lesz-e utódja, de ha igen, várhatóan azt is megkapja az összes Stellantis tömegmárka.