Sivatagi versenygép készült a Ford Broncóból
A Bronco DR – a név Desert Racert, azaz sivatagi versenyzőt jelent – a Ford és régi versenyautó-tervező partnere, a kanadai Multimatic közös munkája, és kőkemény tereprali-versenygépnek tűnik.
Az utcai modellből – egyelőre – nem készül V8-as utcai változat, de az új a versenyautó-kivitel ilyen lesz. Az ötliteres Coyote motort az adatok alapján nem nagyon piszkálták: valamivel több, mint 400 lóerősnek mondják, amit a széria Mustangban is izzadtság nélkül tud.
A fejlesztők inkább a hajtásláncra és a futóműre koncentráltak. Elöl 55, hátul 57%-kal növelték meg a rugóutat a legdurvább utcai változattal szemben, és az alsó lengőkarokat elöl látványos, mart alumínium elemekre cserélték. A 37 hüvelykes BF Goodrich gumikon a Bronco DR első terepszöge 47, a hátsó 37, a rámpaszöge 33 fokra javult. A központi differenciálmű az egy számmal nagyobb Ford F-150-ből érkezik, a hajtásban elöl-hátul elektronikusan vezérelt önzáró differenciálműveket használnak, és rövid, 4,7:1-es végáttételt.
A Ford a Bronco DR-t pénzért kínált terméknek szánja: a tervek szerint a Multimaticnál gyártanak belőle egy ötvenes sorozatot, és bár a pontos ár még nem derült ki, annyi igen, hogy 200 ezer dollár felett lesz az indulóár. Ez nem kevés, de a Ford szerint ezért versenykész és versenyképes, alaposan tesztelt technikát kap a vásárló, úgy pedig már nem is feltétlenül túlzás az ajánlat.