A korábbiakhoz képest nem egy nagy beszerzés az idei utolsó a rendőrségnél: most kisebb adagban érkeztek új járművek az ORFK-hoz. Összesen alig több mint százat kaptak egy korábbi tender részeként. A rendőrségi járműbeszerzések továbbra is folyamatosak, jelenleg is futnak új járőrautók vásárlására vonatkozó kiírások. Így hazánkban működik Európa egyik legfiatalabb járőrautó-flottája.
A mostani beszerzés keretein belül 11 darab 1,3 literes, 163 lovas, automata váltós, összkerékhajtású Mercedes B osztályt, 19 darab kétliteres dízelmotorral felszerelt, szintén 190 lóerős, 4x4-es Skoda Kodiaq-ot és 50 darab 1,5-ös, 150 lóerős TSI motorral szerelt Skoda Octavia kombit osztottak ki a megyei rendőr-főkapitányságok között. Ezeken felül még az ORFK-Országos Baleset-megelőzési Bizottság (ORFK-OBB) is átadott 25 darab BMW R 1250 RT típusú motorkerékpárt, amelyekben 1254 köbcentis, 136 lóerős, kéthengeres boxermotor dolgozik. E motorok a BMW berlini gyárában speciálisan a rendőri munkához igazítva készültek. Szintén az ORFK-OBB-hez érkezett még négy darab Pofátlan(tan)ító, azaz megkülönböztető jelzések nélküli, kétliteres turbós benzines, 245 lóerős Skoda Octavia RS. Ez utóbbiak jellemzően a gyorsforgalmi utakon és az autópályákon teljesítenek majd szolgálatot, hogy kiszűrjék a renitens járművezetőket. Mindezeken felül érkezik még idén majd két tucat Mercedes Sprinter kisbusz is, azaz ezekből megyénként 1-2 darab jut majd.
A rendőrségi motorkerékpárokkal szemben az autók egyszerű gyári kivitelűek, a rendőri munkára való felkészítésük utólag, Magyarországon történt. Így kissé szokatlanra sikerült az új kombi Skoda Octaviák megjelenése. Az új autók formája miatt a halszálkás, sajnos mára már nem csak rendőrségi minta nem annyira hangsúlyos, mint a régebbi típusokon, és ez különösen kiütközik az Octaviák oldalán. Lehet, hogy ideje lenne új rendőrségi dekoráció után nézni, már csak azért is, mert mára gyakorlatilag boldog-boldogtalan másolja a rendőrségi matricázást. A másik gond, hogy a furcsa hangú RTK 7-es Hella fényhidak tartószerkezete túl magas lett, így elég magasra kerültek az egyébként is vaskos fényhidak. Emiatt valószínűleg alaposan megnő a rendőrautók légellenállása, ezzel a fogyasztása is.
Az ORFK már hosszú évek óta azoktól az autógyártóktól rendel gépjárműveket, amelyeknek van magyarországi összeszerelő üzeme. Ezzel nem is lenne gond, azonban nem mindig sikerül a rendőri munkára megfelelő típust kiválasztani, ezért sokszor panaszkodnak a járőrök az autók szűkösségére, a motorok elégtelen teljesítményére, illetve más, a munkát megnehezítő adottságára. Ha új dekorációt és fényhidat kapnának a járőrautóink, akkor a jövőben illene olyan járműveket beszerezni, amelyek a gyártónál alapos felkészítést kapnak a rendőri munkák elvégzésére, mint ahogy történik ez a BMW motorkerékpárok esetében is.