Az Alto utódjaként 2014-ben bemutatott Celeriót a szigorú szén-dioxid-kibocsátási szabályok miatt már évekkel ezelőtt eltüntették az európai Suzuki kínálatból, de a legkisebb Suzuki utódját ettől függetlenül elkészítették, és Indiában, ahol a gyártása is zajlik, hamarosan le is leplezik.
Eddig csupán néhány kedvcsináló képet mutattak az új típusról, ám annyi ezekből is kiderül, hogy a második Celerio generáció külsőre nem nagyon emlékeztet az előzőre. A formaterv nagyon gömbölyded, az autó orrát ovális hűtőrács, és lekerekített sarkú első fényszórók határozza meg.
Úgy tűnik, az új lemezek alatt a technika már nem olyan friss: a platform ugyanaz, amelyet az indiai Swift, DZire és a Baleno típusokban is alkalmaznak. A motor háromhengeres ezres szívó benzines, igaz, változó szelepvezérléssel és dupla befecskendezéssel, így állítólag ez lehet India legtakarékosabb benzines autója. 26 km/l-es fogyasztásról beszélnek, ami 3,85 liternek felel meg száz kilométeren.
A Celerio persze nem lehet túl drága, ennek megfelelően van néhány kifejezetten egyszerű részletmegoldása. Ilyen az ötfokozatú váltó, vagy a ránézésre is olcsó műanyagokból összerakott műszerfal, a 7 hüvelykes érintőképernyős fedélzeti rendszerrel és régimódi, mechanikus műszerfallal.
Eléggé valószínű, hogy az új Celerio Európáig már nem jut el – ezzel a technikával, hibrid hajtás nélkül 2020 óta egyszerűen reménytelen megfelelni az előírásoknak – Indiában viszont várhatóan még az idén bemutatkozhat a második generáció.
Egy klasszikus Winkler-teszt is készült a korábbi Swiftről (szerk.)