Mégsem lesz ezer lóerős az AMG One?
A napokban jelent meg a Microsoft legújabb autós játéka: a Forza Horizon 5-ben számtalan durva szupersportkocsi is előfordul, köztük a bemutatás előtt álló Mercedes-AMG One is.
A meglepetés az, hogy az évek óta fejlesztett autó, amelybe az F1-es versenygép 1,6 literes turbós V6-osának egy visszafogottabb változatát építik hibrid hajtásban, a játékbeli adatlap szerint 889 lóerőt és 725 Nm csúcsnyomatékot tud, szemben az 1000-1100 lóerővel, amit a gyáriak korábban ígértek.
A dolog azért meglepő, mert a Forza sorozat legújabb tagjában licencelt autók szerepelnek, és a Mercedes külön is kiemelte még a nyáron, hogy a játék fejlesztése kapcsán szorosan együttműködtek a Microsoft fejlesztőivel. Magyarán az adatot a játékfejlesztők biztosan nem az ujjukból szopták, ez lényegében hivatalosnak tekinthető. Ám nem ez az egyetlen meglepetés a típus kapcsán: a tömegére 1695 kg-ot ír a játék, ami szintén némileg több a korábban emlegetett 1,3-1,4 tonnánál.
Nem azt mondjuk, hogy ez a teljesítmény nem elég – a 889 lóerő még 1,7 tonnához is bőven túl sok egy átlag sofőrnek – de ilyesmin már bukott meg sportkocsi. A leghíresebb példa a Jaguar XJ220-as volt, ami a beígért V12-es helyett turbós V6-os motorral került gyártásba, így hiába volt a leggyorsabb utcai autó éveken át, nem tudták eladni az összes példányt, sőt, éveken át veszített az értékéből, így befektetésként is csapnivalónak bizonyult.
Az ígértnél gyengébb adatok révén az AMG One is könnyen erre a sorsra juthat, még akkor is, ha egyébként az utóbbi évek egyik legjobb külsejű sportkocsijáról van szó.