Elemzők szerint távolról sincs vége a chiphiánynak
Az elmúlt év félvezető-hiánya miatt az autógyártók sorra állították le a termelést a gyáraikban, de a várakozásuknak megfelelően mostanába kezd helyreállni az ellátás: a Hyundai-Kia márkacsoport szerint a legrosszabbon már túlvannak, a Toyota és a Nissan pedig épp a napokban készül felpörgetni a termelést, hogy behozzák az elmúlt időszak kieséseit. Azonban nem mindenki ennyire bizakodó, a világ egyik legnagyob chipgyártója, a Foxconn előrejelzései alapján csak ideiglenes a fellendülés.
![auto chip](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3843/38436/384365/38436525_2932423_8ef5955289208b6e8109c4df66a70812_wm.jpg)
A tajvani gyártó - ami többek között az Apple egyik legnagyobb beszállítója - , még friss az autóipari szektorban, de az elemzőik szerint nagyon nincs rendben a piac: igaz, hogy a korábbi előrejelzéseknek megfelelően 2021 végére némiképp normalizálódik az ellátás, ám ez csak ideiglenes lesz, 2022 első hónapjaiban ismét visszatér a hiány. Hogy a Foxconn nem csak a levegőbe spekulál, az is mutatja, hogy a kalkulált bevételeiket is a kockázathoz igazítva csökkentették.
Az ismételt visszaesés oka egyrészt pont a magára találó, és újra teljes kapacitással termelő autóipar lesz (a General Motors is a napokban indított újra eddig álló üzemeket), ami gyorsan felszívja majd a készleteket. Az újabb negatív periódus a Foxconn szerint legalább a jövő év végéig el fog tartani, ám az ellátás a helyreállás utánra is tartogat kockázatot: szinte elkerülhetetlen, hogy a most felpörgetett chipgyártás túltermelésbe csapjon át, ez pedig a szektor bármely szereplőjére veszélyt jelenthet.
via autoevolution
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)