Az Opelnél maradnak az Opel gyárak
A Stellantis bejelentette, hogy nem szervezik ki az Opel irányítása alól sem az Eisenachban, sem a Rüsselsheimben működő gyárat, és a Grandland gyártása is visszakerül Németországba.
Ezeket a lépéseket az után jelentették be, hogy kiszivárgott egy terv, amely szerint a Stellantis közvetlen irányítása alá kerülhetnek az Opel egyes üzemei, az eisenachi üzem szeptemberi leállása idejére pedig Franciaországba vitték át a Grandland gyártását. Ez pedig hangos szakszervezeti- és sajtóreakciót váltott ki Németországban.
A Stellantis bejelentését a Reuters kérdésére egy francia beszállító is megerősítette: jövő februártól a Grandlandhoz szükséges alkatrészeket már ismét Eisenachba rendelte tőlük a gyártó.
A megnyugtató gesztus persze nem változtat a tényen, hogy az Opel üzemek felett most is ott lebeg a bezárás réme. Azok után, hogy a német márka termékeit is lecserélték a szabvány PSA alapokra épülő autókra, ezek lényegében bármelyik európai Peugeot üzemben gyárthatók minimális felkészülés után, és a többi gyárral szemben a magas bérköltséggel dolgozó német üzemek házon belül versenyhátrányban vannak. Magyarán ha a PSA-nak gyárat kellene bezárnia, azt legnagyobb eséllyel Németországban tenné.
Ezt, leginkább a várható politikai és piaci hatások miatt egyelőre nem lépte meg a PSA vezetése – egy gyárbezárás komolyan ronthatná a németországi Opel eladásokat is – de így is minden jel arra mutat, hogy a német szakszervezetek félelmei nem megalapozatlanok.