Ritkán hallani manapság a Buick nevet: az egykor népszerű amerikai gyártó Európában soha nem volt igazi tényező, de ma már a tengerentúlon sincsenek túl jó pozícióban. Az utóbbi években leginkább Opeleket átcímkéző márka a távolkeleti nyitásban látja a fejlődés lehetőségét, ahogy oly sokan manapság.
Most be is mutattak két kimondottan érdekes koncepcióautót, amelyek elsősorban Kínának szólnak. Mindkét újdonság egyterű, ami bár az öreg kontinensen egy kihalófélben lévő műfaj, keleten még van rá kereslet.
Az egyik koncepció egy már létező modell, a GL8-as modernizált átirata, amelyet a Buick szerényen GL8 Flagship Conceptnek nevezett el. Az új GL8 agresszív, az éleket és a hajlított felületeket ügyesen ötvöző, de kicsit Lexus-utánérzésű dizájnt kapott.
A dinamikusan hullámzó karosszériájú egyterű a praktikum helyett a luxusra helyezi a hangsúlyt, amit aláhúz az a tény, hogy mindössze négyszemélyes. Cserébe az a négy szerencsés, aki beül, fejedelmi hedonizmussal találkozhat. A beltér váratlanul ötletes és futurisztikus: hatalmas üvegfelületek, érdekes formák és enyhe art deco hangulat fogadja az utasokat és a sofőrt. Bár az autó nem annyira valóságtól elrugaszkodott, az esetleges szériagyártásról egyelőre nem esett szó.
A Buick másik újdonsága a Smart Pod Concept nevet viseli és sokkal kevésbé tűnik szériaérettnek. Az erősen hasábszerű koncepcióautó formája nem kimondottan ötletes, szinte az összes megoldását láttuk már.
A belső viszont sokkal érdekesebb: a Smart Pod Concept belülről sokkal inkább tűnik egy minimalista stílusú luxus otthonnak, mint közlekedési eszköznek. A GL8-hoz hasonlóan itt is a luxusé a főszerep, de ezúttal vezető nélkül. A kormány helyét egy hatalmas, 50 colos tévé méretű kijelző és egy asztal bitorolja. Az ülések szabadon mozgathatók, sőt, olyan is akad, ami ággyá alakítható. Természetesen itt szó sincs szériagyártásról, viszont dizájntanulmánynak egész ügyes a Smart Pod Concept.