Xpeng G9: ez már komoly fenyegetés?
Nagyjából másfél évtizede hallani arról, hogy most már aztán tényleg jönnek a kínai autógyártók, és átveszik a hatalmat. Erre ugyan még nem került sor, de azért ma is van olyan újdonság, amelyből nem nehéz kinézni, hogy akár a Teslának is fejfájást okozhat.
Ilyen az Xpeng új G9 jelzésű modellje, amely egy sima vonalú, nagy méretű elektromos SUV – a formai részletek alapján a Lucid Air távoli rokonának is nézhetnénk – amellyel az eddig csak Kínában ismert márka a nagyobb exportpiacok felé venné az irányt.
Szokatlan módon egyelőre nem sokat mondtak az autó műszaki tartalmáról, bár úgy tudjuk, ez már a gyártásra kész jármű. Annyi biztos, hogy az Xpower 3.0 fantázianevű hajtásrendszer 800 voltos rendszerfeszültségű, és viszonylag gyorsan tölthető: azt ígérik, hogy 200 km-re elegendő energiát akár öt perc alatt is képes lesz felvenni, ami alsó hangon is 350 kW környéki töltési csúcsteljesítményt feltételez.
Az Xpeng is kínál valamiféle részleges önvezető rendszert a G9-ben: az Xpilot 4.0 lézeres letapogatót és nagy felbontású kamerákat használ a környezet feltérképezésére. A gyártó megfogalmazása szerint a megoldás az indulástól az érkezéskori parkolásig segít az autó irányításában.
Annyi már most biztos, hogy a G9 a prémium-kategóriát célozza meg, és az is egyértelmű, hogy az Xpeng az exportpiacok közül sem csak Uruguayt, Iránt vagy Belorussziát vette célba. Simán lehet, hogy egy-két év múlva Európában is kapható lesz pontosan ez a típus, és azt sem lehet kizárni, hogy versenyképes lesz.