Két durva STI modellt is bemutatott a Subaru
A Subaru néhány éve ugyan már nem hozza Európába a legsportosabb modelljeit, ez azonban nem jelenti, hogy ne gyártana ilyeneket. Japánban épp a napokban mutattak be kettőt is, egyet az Impreza szedán, egyet pedig a Levorg kombi alapjain.
Mindkettőbe ugyanaz a motor kerül: a 2,4 literes bokszer négyhengeres turbófeltöltéssel 275 lóerő csúcsteljesítmény és 375 Nm maximális nyomaték leadására képes. Mivel japán belpiacos változatokról van szó, ezekből kimaradt a manuális váltó: a Subaru csak fokozatmentes automata váltóval gyártja a két STI Sport R modellt, amelyek azonban nyolcfokozatú váltót utánozva kézzel is kapcsolgathatók.
Természetesen az alapfelszereltség része a Subaru szimmetrikus összkerék-hajtása is, amihez itt már aktív nyomatékelosztás-funkció is kapcsolódik. Ez talán képes valamelyest elfedni a tényt, hogy a WRX-nek ez a változata viszonylag nehézre sikerült: kerek 1600 kilót nyom menetkészen.
Az ilyen erős Subaruk Japánban valamivel 4 millió jen – 11,4 millió forint – feletti áron kaphatók. Ugyanakkor az elég valószínűtlen, hogy ezeket még elhozzák valaha Európában: errefelé egyszerűen túl alacsony a kereslet ahhoz, hogy megérje elkészíteni egy, az itteni szabályozáshoz jobban idomuló – például hibrid hajtásláncú – sportmodellt.