A világ legnagyobb elektromos járműgyártója, a kínai Build Your Dreams (BYD), a texasi Uhnder Inc. valamint a szintén kínai Yunshan Technologies Ltd. még ez év januárjában mutatta be az első közös fejlesztésű önvezető, kikötői teherautó prototípusát. A protó járművet több hónapig nyúzta a senzeni China Merchants Port (CMPort) kikötőjét üzemeltető cég. A prototípus annyira bevált a konténerek mozgatása során, hogy a CMPort most újabb 18 darabot rendelt.
A sorozatgyártott példányok főként külsőleg térnek el a prototípustól, de emellett nagyobb akkumulátorokat kaptak, amelyek a korábbi 264 helyett már 282 KWh kapacitásúak, így a vontató 150-200 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Az összesen 282 lóerős teljesítményű vontatómotorokat a hátsó tengely kerékagyaiba építették be. Ezzel a teljesítménnyel 31 tonnát tudnak megmozgatni. A 6,5 méter hosszú, 2,55 méter széles, vezetőfülke nélküli jármű mindössze 2,045 méter magas. A BYD kikötői teherautója kamerákkal és számos érzékelővel is fel van szerelve, valamint 5G-s kapcsolaton keresztül kommunikál az irányítással és a kikötő többi járművével. Ha a teherautó akkumulátorainak töltöttsége egy bizonyos szint alá csökken, akkor a gép kiáll a munkából és rácsatlakozik a töltőre. Amikor végzett a feltöltéssel, jelzi az irányításnak, hogy munkára kész és újra beáll a konténerek mozgatásába. Így, legalábbis a gyártó szerint, a járművük a nap 24 órájában hadra fogható, mindenféle emberi beavatkozás nélkül.
A kínai óriáscég hamarosan sorozatban fogja gyártani a kizárólag kikötőknek fejlesztett önvezető teherautóját, amelyre már most óriási az érdeklődés a globális sofőrhiány miatt.