A sztár-dizájner, Virgil Abloh halála után néhány nappal mutatta be a Mercedes a Project Maybach tanulmányt, amit egy Abloh és Gorden Wagener (a Daimler AG tervezési igazgatója) vezette csapat készített. Teljesen szabad kezet kaptak, hogy megalkothassák a márka egy lehetséges új formavilágát, az eredmény egy kétüléses elektromos off-road coupé lett.
Az autó egy milliméter híján hat méter, így méretben mindenképpen hozza a Maybach szintjét, ám az autó első harmada a szögletes sarkokkal, függőleges (és kivilágított) szilákkal kirakott hűtőráccsal és a kerek fényszórókkal némiképp a közvetlen konkurens Rolls-Royce-ot idézi, elkélnek a hátsó lámpákba épített, világító Maybach-logói.
Az off-road természetet ballonos gumik, első-hátsó védőlemezek, fényhíd, de különösen a csövezés hangsúlyozza, amiből nem csak az autó aljára jutott, de az ívelt tetőt is körbefonja külső bukócsőként. A presztízst jelképező hosszú motorháztető nem maradt kihasználatlan, az óriási felületet napelemekkel borították be, hogy -ha nem is sokkal, de - növeljék a hatótávot.
A belső teret a homokszín és a minimalizmus uralja, ám a borzasztó méret ellenére is csak két embernek és a csomagoknak jut benne hely, cserébe az ülések teljesen síkba dönthetők. Szerencsére nem vitték túlzásba a digitalizációt, a központi kijelző mellett jutott hely bőven a finoman megmunkált fém gomboknak is, ám ezekkel együtt is egyértelműen a B-oszlopba illő Maybach márkás luxus-kisbalta viszi el a show-t.
A Project Maybachot december elsején és másodikán lehet megtekinteni a Miamiban található Rubell Museumban. Az autó természetesen csak formatanulmány, ebben a formában biztos nem kerül gyártásba.