2008-ban érkezett meg a japán Super GT bajnokságba a Nissan GT-R, melyet hosszú és sikeres karrier után most a Nissan 400Z formájú Z GT500 versenyautó vált majd. Magasan van a léc, hiszen a több mint egy évtizede futó GT-R öt pilótát emelt a bajnoki címig. A Fuji International Speedway-en bemutatkozó Z-t a 2022-es szezonban vetik majd be.
Nagyon jól ráéreztek a Nissannál a retróra, és ez meglátszik az utcai 400Z-n is, melyet nem kell sokáig nézegetni, hogy megjelenjenek benne a klasszikus Datsunról származó részletek. A versenyautó viszont egészen más vonalat képvisel, mert ez csak nagyon vékony szálon kötődik a 400Z-hez. A fényszórók és a hátsó lámpák, továbbá néhány elemen osztozik, de a karosszéria erőteljesen kiszélesített és minden a jó aerodinamikáért van.
Hatalmas légbeömlője van elöl, az oldalán szintén látható, hogy a leszorítóerőt és tapadás volt a fő szempont, nem pedig a kényelmes beszállás. Csalhatatlan jel a hattyúnyakon lógó hátsó szárny és a méretes diffúzor is a hátulján.
400 lóerős ikerturbós V6-os motor helyett a versenyautóban egy 2,0 literes, négyhengeres turbómotor van, ami akár 650 lóerőt is képes leadni. Az biztos, hogy erőben nincs hiány, már csak a GT-R sikereit kell megismételni.