Orosz off-road csomag érkezett a Land Cruiserhez
A hírek szerint a 300-as típusjelű, új Land Cruisert Európában nem fogják forgalmazni, sőt valószínűleg a Lexus-testvér LX-et sem: az emissziós normák miatt sem felelnének meg, de igazából a terepképességeik is feleslegesek a fejlett piacokra. Vannak azonban a világnak olyan helyei, ahol még a Land Cruiser is kevés lehet, az orosz off-road specialista Arctic Trucks ezen a téren húzta még tovább az autót.
Főleg az autó futóművét dolgozták át, a vélhetően laza talajviszonyok miatt nagyobb gumikat is kapott, ami miatt nem csak a geometriát kellett áttervezni, de a sárvédőkre is ráfért a szélesítés. Megerősítették a felfogatási pontokat, masszívabb csillapítókat és rugókat is szereltek az autó alá.
Hogy nem barbár módon végezték el a melót, azt az is mutatja, hogy a futómű megtartotta az átalakítások ellenére is adaptív funkcióit. Természetesen az autó hasmagassága is megnőtt, a dízel esetében 220 mm-ről 260 mm-re, a benzinmotoros Land Cruisernél pedig 230-ról 270-re, az autó alja egy extra réteg korróziógátlót is kapott. Mivel a Land Cruiser és az LX nagyrészt azonos, és az Arctic Trucksnak az előző generációs LX570-nel is már volt dolga, az off-road kezelés valószínűleg az új Lexushoz is kérhető lesz a jövőben.