1968-ban a Shelby American belelógatta a 428 köbhüvelykes Cobra Jet motort a GT500-as Mustangba, ezt követően Carroll Shelby épp egy megbeszélést tartott Lee Iacoccával, aki megemlítette neki, hogy a Chevrolet az út királyának fogja nevezni új Corvette-jét. A King of the Road elnevezés azonban nagyon tetszett Shelbynek, így felhívta az ügyvédjét, aki kiderítette, hogy még nincs használatban a név, szóval elnevezték az autót GT500 KR-nek.
2022-ben ünnepli a cég fennállásának 60. évfordulóját és erre az alkalomra tökéletes feléleszteni ezt a legendás típusnevet. Az új Shelby GT500 KR csomagból csak 180 darabot kínálnak majd az Egyesült Államokban, további 45 példányt szánnak más piacokra. Ezzel bármelyik 2020-2022-es GT500-as felszerelhető.
5,2 literes, V8-as motorjára 3,8 literes Whipple kompresszor kerül, intercoolerrel és Borla kipufogóval. A motor teljesítménye eléri a 900 lóerőt, de a végleges specifikáció még várat magára, a Shelby szerint keréken 760 lóerős lesz a KR. Állítható felfüggesztéssel és áthangolt MagneRide lengéscsillapítókkal szerelik a GT500 KR-eket, de ezeken kívül is minden futóműelemet a nagyobb teljesítményhez igazítottak. A 20 colos kovácsolt alumínium felniken tapadós sportgumik feszülnek.
Karbonból készül a Mustang sűrűn rácsokkal szaggatott gépházteteje és az első splitter, valamint hátul a diffúzor és a Gurney flap hátsó légterelő is. A fényezés mellé tetszőleges színű dupla versenycsíkok választhatóak. Azon nélkül nem is volna az igazi a 128 ezer dolcsis Shelby GT500-hoz csapható 55 ezer dolláros KR csomag. Az első modellnek a Barrett-Jackson január végi aukcióján keresnek majd gazdát, az innen befolyó összeget pedig a Carroll Shelby Alapítvány és egy cukorbetegséget kutató alap kapja.
Mindent vivő Shelby GT500 vagy sportos GT350R? Ebben a videóban itt baromi sok lőerő van!