Kína nem hajlandó szemet hunyni afölött, hogy Tajvan saját néven nyithatott külképviselet Litvániában. Peking azért háborodott fel, mert a normál ügymenet szerint csak a főváros nevén, vagyis Tajpej Képviseleti Irodaként szokott ez megtörténni. A szokásos lépések mellett autóipari következmények is felmerültek.
A botrány kirobbanása óta Kína visszahívta a nagykövetét, akadályozza a Litvániából érkező élelmiszerimportot, de a nagykövetségét is takaréklángra állította. A Reuters értesülései szerint azonban Kína a világ hatodik legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continentalra is nyomást gyakorol, hogy az ne vásároljon a balti országban készült alkatrészeket. A Continental litván gyárai főleg elektronikai alkatrészeket, például autóajtókhoz és ülésekhez tartozó vezérlőket exportálnak több országba, köztük Kínába. Az ország természetesen a méretét és gyártói kapacitását használja fegyverként az alig 3 milliós Litvániával szemben.
A Continental szóvivője nem erősítette meg, hogy a kínai kormányzat valóban nyomás alá helyezte volna őket. A Népköztársaság külügyminisztere természetesen tagadta a vádakat, azt azonban elismerte, hogy sok kínai cég ezentúl fenntartásokkal kezeli a litván befektetési lehetőségeket, amiért egyedül Vilnius tehető felelőssé. Litvánia exportorientált gazdaság, tudják, hogy kockázatot jelent a kínai nyomás, épp ezért minden egyes helyzetet külön elemeznek - a német óriáscég működését is folyamatosan figyelemmel kísérik. Ha bebizonyosodik a kínai machináció, a Kereskedelmi Világszervezet elé vihetik az ügyet.