Új dugattyús motorokat fejleszt a BMW
Míg számos gyártó már kizárólag a villanyautó-fejlesztésbe fekteti fejlesztésre szánt forrásait, a BMW fejlesztési igazgatója egy interjúban elmondta, hogy a cég új, hagyományos elven működő motorcsaládon dolgozik.
Frank Weber szerint olyan szupermodern belsőégésű motorokról van szó, amelyekkel jelentősen csökkenhet a nagyobb BMW-k szén-dioxid-kibocsátása. „A hathengeres akkora előrelépést jelent ebből a szempontból, mint egyetlen korábbi motorgeneráció-váltásunk sem.” - nyilatkozta. Állítólag egy olyan műszaki megoldást találtak, amely drámaian javít a motorok hatásfokán, így a BMW-s szakember szerint valószínű, hogy ezekkel a jövőbeli kibocsátási szabványokat is teljesíteni lehet majd.
A részletekről persze nem beszélt, csak sejteni engedte, hogy olyan változtatásokat végeztek a motorok hengerfejében, amelyekkel tovább mérsékelhető a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás.
A villanyautók térnyerése az utóbbi években elég látványos volt, és a gyártók többsége arra számít, hogy 2030-35-re egyes piacokon, így Európában nem is nagyon lehet már mást eladni. A jelenben azonban még a belső égésű motoros autók adják az eladások zömét: tavaly mintegy 6,4 millió ilyen személyautót adtak el világszerte, ami a teljes mennyiségnek még mindig kevesebb, mint a tizedrésze. Így a BMW stratégáinak gondolkodása, amely szerint a belsőégésű motor akár még 10-15 éves távlatban is eladható termék marad, nem feltétlenül hibás.