A minisztérium figyelmeztette a 400 felett száguldozó Bugatti-sofőrt
Az ügyről onnan lehet tudni, hogy Radim Passer milliárdos, akinek történetesen van egy Bugatti Chironja (is), feltett néhány videót a Youtube-ra, ahol a saját mérése szerint eléri a 414 km/h-s, illetve a 417 km/h-s sebességet.
Ez mindenhol másutt súlyos retorziókat, rendőrségi eljárást, és minimum hatalmas pénzbüntetést vonna maga után. De nem Németországban, ahol mára egyedülálló módon az autópályákon soha nem vezettek be számszerű sebességkorlátozást. A Szövetségi Közlekedési Minisztérium viszont közleményben kritizálta Passert, felidézve, hogy az a szabály, amely a szándékos közúti veszélyeztetést bünteti, a német autópályán is él. A szabály szerint csak olyan sebességgel szabad vezetni, ami lehetővé teszi a jármű folyamatos kontroll alatt tartását.
A Bugatti tulajdonosa mondja, körültekintő volt, és egy 10 km hosszú, három sáv széles belátható szakaszon készítette a videót még júliusban. A biztonságot azonban semmi nem garantálhatja, másodpercenként 115 métert megtéve, amikor a külső sávban sokkal lassabb járművek haladnak. Az ilyen felvételeken általában nem jön át, hogy az autó 400 km/h-nál 16-szor nagyobb energiát hordoz – ennyivel nagyobb kárt képes okozni egy ütközésnél – mint 100 km/h-nál. És százzal sem végeznek nyilvános törésteszteket sehol, mert annál a tempónál már a legbiztonságosabb autók utascellája sem marad épségben.
Az eset önmagában talán nem is lenne olyan érdekes, ha nem folyna Németországban is folyamatos politikai vita arról, hogy szükség van-e a sebességkorlátozásra a német autópályákon. A kérdés az elmúlt húsz évben rendszeresen napirendre került, hol balesetbiztonsági, hol más összefüggésben.
Legutóbbi választási kampányban épp a zöldek vették elő annak kapcsán, hogy a nagy sebesség aránytalanul magas fogyasztást, és ezen keresztül feleslegesen magas környezeti terhelést jelent. Ahogy a legtöbb korábbi javaslat, az övék is az Európában elterjedt 130 km/h-s korlátozás bevezetését tartaná megfelelőnek.