Ahogy sejthető volt, a Ford nem elégedett meg a Bronco polgári változataival: készítettek egy erősebb Raptor változatot is, nagyobb motorral, illetve megemelt és kiszélesített futóművel.
Itt az Ecoboost turbómotor-család 3 literes változatát használják, amely 405 lóerős, szemben az eddigi csúcsmodell 2,7 literes, és 330 lovas motorjával. A Raptor motorja a gyáriak szerint ráadásul még kevesebbet veszít a teljesítményéből nagy melegben, a köztes hűtős feltöltőrendszer miatt.
A motorhoz természetesen a Ford jól ismert 10 fokozatú automatáját párosították, viszont a hajtás elemeinek nagy részét kicserélték: más áttételezésű differenciálműveket és erősebb Dana 50 hátsó tengelyt kapott a Raptor.
A leglátványosabb változtatás azonban a futóművet érintette, amelyet alaposan kiszélesítettek és megemeltek. Az autó teljes szélessége 25 centivel, a nyomtávja 21,8 centivel lett több, és növeltek a rugóutakon is: elöl 33, hátul 35,5 centi az új érték. A hasmagasság is nőtt, az alap-Broncóéhoz képest 12 centivel, ami a futómű változtatásai mellett az új kerekeknek köszönhető: 17 hüvelykes felnire szerelt 37 hüvelyk átmérőjű BF Goodrich terepgumikat kapott az autó.
A Bronco raptor kifejezetten gazdag felszereltséggel érkezik, 12 hüvelykes érintőképernyős fedélzeti rendszerrel, 360 fokban látó kamerákkal és műbőr üléskárpitokkal.
Egyértelműen a Raptort szánják a Bronco sorozat csúcsmodelljének, és ennek megfelelő az ára is: a gyártó által ajánlott alapára 69 995 dollár lesz az Egyesült Államokban, ami több, mint a duplája az alapkivitelű négyajtósénak, bár a mostani, autóhiányos időkben az sem lenne meglepő, ha a Ford kereskedések további súlyos tízezreket tennének rá erre, ahogy mostanság több Ford típus esetében is előfordult.
A Raptor márciustól lesz megrendelhető, ám az európai forgalmazás lehetőségéről e típus esetében sem lehet hallani. Ami valahol érthető is, hiszen egyelőre az amerikai igényeket sem képesek kielégíteni, olyan nagy a kereslet a Bronco minden változata iránt.