Eddig két generációt készített a Toyota a Sequoia nevű alvázas típusból, de a Tundra pickup zárt testvérmodelljét utoljára 2007-ben dolgozták át, így a korszerűbb konkurenciával szemben már régóta nemigen rúghatott labdába. Most viszont a Tundra után ezt is egy teljesen új típusra cseréli a Toyota, amely akár keresett termékké is válhat.
Az új Sequoia, nem túl meglepő módon, nagyon sok közös vonást mutat a texasi San Antonióban vele egy gyártósoron készülő Tundráéval. A hűtőrács ugyan egy kicsit más, a zárt modellnél a rácsozat kerete nem lóg egészen a lökhárító aljáig, de egyébként lényegében az első ajtókig azonos a két autó.
Így nem nagyon meglepő, hogy a hajtáslánc is ugyanúgy változik: az 5,7 literes V8-ast itt is 3,5 literes V6-os turbómotor köré épített enyhe hibrid rendszerre cserélik, ami 443 lóerő és 790 Nm leadására képes. Az i-Force Max fantázianevű hajtáshoz tízfokozatú váltó csatlakozik, hátsókerék- vagy kapcsolható összkerék-hajtással, a lassításkor visszatáplált energiát pedig egy 1,5 kWh-s akkumulátor tárolja.
A rendszer a gyáriak szerint jelentős fogyasztáscsökkenést hoz, és bár nem számszerűsítették, hogy mennyit, a korábbi 18 literes városi és 13,8 literes országúti fogyasztást ismerve ez még amerikai mércével is jó hír. Az autó vontatási képességei is javultak: az új változattal 9000 font, azaz bő négy tonna vontatható.
A tágas belső térben három üléssort helyeztek el, ezeken kiviteltől függően heten vagy nyolcan foglalhatnak helyet. A leghátsó üléssor is állítható hosszirányban mintegy 15 centis úton. A drágább változatokba a középső üléspad helyére két különálló, fotelszerű ülés, illetve motorosan mozgatható harmadik üléssor is rendelhető.
Az új Sequoiával kapcsolatban még jó néhány ismeretlen részlet akad, így azt sem árulták el, hogy milyen áron lehet majd megvásárolni, de tekintve, hogy a forgalmazás csak a nyár folyamán indul, ez nem is olyan meglepő. A helyi sajtó becslései szerint azonban ez is az 50-70-ezer dolláros sávba várható, hasonlóan a kifutó modellhez.