Mindenkit inasba tesz a 707 lóerős Aston Martin DBX
Egyszerűen megfogható célokat tűztek ki az Aston Martinnál: a legerősebbet, a leggyorsabbat és a legjobban vezethető luxus szabadidő-autót akarták megcsinálni. Ennek eredménye a DBX707 lett, amiben épp úgy az AMG fejlesztésű biturbó V8-as csinálja a műsort, de nem csak egyszerűen feltekerték rajta a hangerőt hozzá.
Új turbófeltöltőkkel szerelik a 4,0 literes nyolchengerest, a vezérlését pedig áthangolták, így a teljesítmény 707 lóerőre nőtt, mellé pedig 900 Nm nyomatéka van. Eddig a DBX 550 lóerőt és 700 Nm-t tudott. A DBX707 3,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100-ra (épp annyi idő alatt, mint a Porsche Cayenne Turbo GT) és a GT Sport, valamint Sport+ módokban Launch Controllal lehet kilőni a tetszőleges moszkvai lámpától vele.
Hagyományos automata helyett már 9 sebességes, olajfürdős, duplakuplungos váltóval szerelik, aminek manuális módban eszébe se jut elváltani, ha a fordulatszámmérőn veri a digitális tűt a limiter, hanem tényleg a vezetőre hagyja a váltásokat. A kipörgésgátlónak és a kipufogónak külön gombja van a műszerfalon. Előbbit a több mint 700 lóerőhöz hangolták, utóbbi pedig már négy csövön keresztül üvölt.
Keményebb a kormányzása és áthangolták a légrugós felfüggesztést, valamint új lengéscsillapítókkal szerelik a DBX707-est, így csökkentették a karosszéria mozgásait, az egész autó feszesebb lett. Összkerékhajtása akár a nyomaték 100%-át képes a hátsó tengelyhez küldeni, ahol megerősített, elektronikusan vezérelt differenciálműve van. Az alapból 22 colos felnijei mögött (opciósan 23 colos is kérhető hozzá) elöl 420, hátul pedig 390 mm-es karbon-kerámia fékek vannak, hatdugattyús nyergekkel.
Hatalmas, dupla lamellás maszkja a motor hűtési igénye miatt ilyen, de külön nyílásokat alakítottak ki annak érdekében, hogy a fékektől hatékonyan távozzon a hő. Az első lökhárító aljára splitter került, a tetőspoiler végén karbon él fut, a diffúzor mérete is nőtt.
Utasterében alapvetően sportos a hangulat, de a fekete krómok és a nyers karbon betétek helyett elegánsabb kiegészítők és komfortülések is kérhetőek a DBX csúcsváltozatába. A motor mellett itt mutatkozik meg leginkább a Mercedes rokonság, hiszen az Aston Martin a németek korábbi Command rendszerének átöltöztetett változatát használják.
Visszapillantó
Nézz meg egy szintén V8-as, de sokkal igazibb Aston Martint, csak épp tető nélkül!