2022.02.03. 06:05

Ferdinand Alexander Porsche 1972-ben alapította a Porsche Design-t, mely rögtön piacra dobta a fekete számlapos Chronograph I-et, melynek piros másodpercmutatója volt, stopper funkciója és a jó leolvashatóság miatt tükröződésmentes üvege. Ezt az órát alkották újra modernizált formában az 50. évfordulóra készített, limitált szériás Porsche 911 Targa mellé.

Fekete fényezését ezüst dekorcsíkkal dobták fel, a gépháztető feletti hűtőrácson pedig ott a kis kitűző F. A. Porsche szignójával a 750 darabban gyártott Porsche 911 Edition 50Y Porsche Design-on, aminek belterét fekete bőrrel kárpitozták, de az ülések betétje retró kockás szövetet kapott, a Sport Chrono csomag kis órácskája pedig a karórához hasonló piros mutatót.

Alapját a Targa 4 GTS adja, tehát a legsportosabb üvegkupolás 992-es, melynek 3,0 literes, biturbó hathengeres bokszermotorja 480 lóerős és 570 Nm nyomatéka van. A 7 sebességes kézi váltóval szerelt változat 4,3 másopderc alatt gyorsul 100-ra, a PDK-s verziónak elég 3,5 másodperc is ehhez, a végsebesség viszont egyformán 307 km/óra.

Erre az ünnepre két év felújítás után lett kész az 1972-es 911 2.4 S Targa, melynek mechanikus befecskendezős motorja 190 lóerős. Ahogyan a 992-esen, úgy ezen is fekete fényezés van, Porsche Design feliratos dekorcsíkokkal az oldalán, a belterében itt már korhű kockás kárpit és fekete bőr, de ott van F.A. Porsche újraalkotott aláírása is a műszerfalon.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!