Újjáépített egy legendát a Skoda
A Skoda ugyan nem kifejezetten a sportkocsijairól híres, de az évtizedek során készült néhány igazi különlegesség a cégnél. Ilyen az 1100 OHC Coupé, amelyet hosszú távú versenyekre terveztek, és 1960-tól használtak.
A típusból összesen két példány készült, amelyeket az 1100-as kategória megszűnése után, 1966-ban eladtak, és az egyik példány néhány maradványa – a váz és a karosszéria egy része, az első tengely és a pedálsor – csak 2014-ben került vissza a gyárhoz.
A formás, alumínium karosszériás kupét mostanra sikerült teljesen felújítani, a gyári dokumentáció alapján lényegében új állapotúra. A hosszú orrú autóba a Škoda korabeli 1,1 literes motorjának egy ritka változata került, amely felülfekvő vezérműtengellyel épült, így az ugyanekkora utcai Škoda motorok 40 lóereje helyett 90-et adhatott le. Ez ugyan nem hat soknak, de az uszonyos sportkupé üresen csupán 555 kilós, és a mai autókhoz képest a homlokfelülete is kicsi – nem csoda, hogy simán megfutották vele a 200 km/h-s sebességet.
A felújított autóval a Skoda autósport-tevékenységének 120. évfordulójára emlékezik a gyártó, az autóból pedig várhatóan a Škoda gyári múzeumában lesz kiállítási tárgy.