A Fordnál mára egyértelmű túlsúlyba kerültek a terepjárós fazonú autók. Erre van igény, és úgy néz ki, nagyrészt ilyen modellek is van a csőben, főleg a Kínán kívüli piacok számára.
Az Everest kapcsán például felmerülhet a kérdés, hogy a Kuga, az Explorer, az Edge, a Bronco, a Bronco Sport és a többféle méretű pickup mellett minek kell még egy ilyen közepes alvázas, de a magyarázat viszonylag egyszerű: vannak piacok, ahol egyszerűen ez a jó méret. Délkelet-Ázsiában, Ausztráliában, a Közel-Keleten, Közép-Amerikában és egyes afrikai országokban kelendő az ilyen külön alvázas, de az amerikai modelleknél kisebb, teljes felépítményű terepjáró.
Mifelénk az adószabályok inkább a pickupokat tolják előtérbe, így Európában az Everest csak a francia hadsereg jóvoltából fordul elő néhány ezer példányban, és ott sem Fordnak hívják, hanem Arquus Trapper VT4-nek.
Az ausztrál Ford jóvoltából azonban kiderült, hogy a Ranger után az Everestből is elkészült a következő generáció, és az is, hogy ezt március 1-én leplezik le. A divat változása alapján a fogadó piacok listája is változhat, bár egyértelmű, hogy Európába egy ilyen modell legfeljebb konnektoros hibrid hajtással juthatna be, és ilyenről egyelőre nem hallottunk.
A most közzétett előzetesből nem derül ki sokkal több, mint a korábbi kémfotókból, bár itt talán jobban látható az amerikai Ford F-150-est idéző hűtőrács, és a jellegzetes, belül nyitott LED-keretes fényszórók.