Az autóvásárlók kedvenc színe pedig...
... a fehér. A PPG az idén is közzétette a statisztikát arról, hogy milyen színekben rendelik az autókat. Az idén is az derült ki, hogy a fekete, szürke és fehér uralkodik, a vásárlók jelentős része látszólag nem igényli a színeket.
A sorrend persze egy kicsit más: a legnépszerűbb a fehér, ilyen volt a tavaly legyártott autók 35%-a, a második a fekete 18%-kal, a harmadik a szürke 14%-kal, és negyedik az ezüst 11%-kal. A legnépszerűbb valódi szín a kék volt (8%), majd a vörös (7%), a barna árnyalatai (4%) és a zöld (2%) következik a sorban. Egyéb színű, vagy két árnyalatú az autóknak alig egy százaléka volt.
Az arányok tulajdonképp nem változtak sokat az előző évhez képest: a kék, a barna, a vörös és az ezüst vesztett a népszerűségéből egy keveset, a fehér és a szürke pedig keresettebb lett, de 1 százalékpont környéki változásokról van szó, ami arra sem volt elég, hogy a sorrenden változtasson.
Európában hasonló a helyzet, itt a szürke és az ezüst 32%-ot, a fehér 26%-ot, a fekete 18%-ot, a kék 10%-ot, a vörös 7%-ot, a barna 4%-ot, a zöld 1%-ot, minden egyéb 2%-ot tett ki az össz-eladásokat nézve.
Magyarázatot találni az autók színtelenségére egyébként nem is olyan könnyű, hiszen sok esetben a választék sem nagyon hagy mozgásteret a megrendelő számára, számos megrendelő pedig – főként a flották – a legolcsóbb színhez ragaszkodik, ami rendszerint fehér.
Emellett az is elég gyakori, hogy a színes színek is épp olyan depresszív, sötét változatok – a kékek és zöldek feketébe hajló sötétkékek és sötétzöldek, vörösek tompa bordók – amelyeknél egy fekete vagy szürke sem hat sokkal komorabbnak. Így a színtelenség nem egyértelműen a vásárló hibája, bár a gyártók erre valószínűleg azt felelnék, hogy csak az igényekhez igazítják a kínálatot.