Két új modellt és duplázást ígér a Cupra
A duplázás Cupra márka legújabb mottója: az eladásokat már az idén meg szeretnék kétszerezni, de a kínálat is tovább növekszik, igaz, csak valamivel később.
A Cupra x 2-nek elnevezett üzleti terv talán legfontosabb lépése, hogy az idén kétszeresére növelik a Cupra márkával is foglalkozó kereskedések számát. Ennek kapcsán az eladások megkétszereződésére is számítanak. Ez a remény nyilván abból táplálkozik, hogy tavaly 189%-os növekedést sikerült elérni, 79 300 autó eladásával. Az persze legalábbis kérdéses, hogy az idén sikerül megközelíteni a 160 ezres eladási szintet, úgy, hogy új modelleket csak évek múlva mutatnak be, de erre válasz 2023 eleje előtt aligha születik.
A kínálat egyelőre abból a négy autóból áll, amelyeket már ismerünk: a Leon, az Ateca és a Formentor mellett a Cupra Born alkotja a palettát. Ezekhez két új, teljesen elektromos modell csatlakozik majd, a Tavascan, amely a Volkswagen ID.4 testvérmodellje lesz, illetve az Urban Rebel tanulmány szériaváltozata, amely a jelek szerint a VW ID.2 testvérmodellje lesz. Ezek azonban csak 2024-ben illetve 2025-ben kerülnek piacra, azaz az idei évre tervezett duplázásban biztosan nem vesznek részt.
A Cupra x 2 terv része még a Metahype névre keresztelt virtuális valóság, amelyet a Cupra a Mediapro Group Visyon nevű platformján valósítanak meg. Ez olyan virtuális teret biztosít, ahol lehetőség lesz nem másolható (NFT) 3D-modellek megjelenítésére. A tervek szerint az UrbanRebel tanulmányból is NFT-ként árvereznének el néhányat, és ezekkel aztán versenysorozatot terveznek a Metahype térben annak a néhány gazdag fickónak, Cupra2 Experience néven. A többiek, akiknek nem telt rá, nyilván nézhetik majd, szintén virtuálisan - nagy mókának ígérkezik. Szupermodern, szuperdivatos elképzelés, a kérdés az, hogy a világ készenáll-e a virtuális létezésnek erre a fokára.