Több autógyártó is bejelentette, hogy beszünteti a szállításokat Oroszországba, sőt, a BMW a helyi autó-összeszerelést is felfüggeszti.
Azoknak a gyártóknak nyilván egyszerűbb egy ilyen döntést meghozni, amelyek csak szállítanak az orosz piacra. Így a General Motors, a Jaguar-Land Rover és a Volvo is jelezte már, hogy beszünteti az oroszországi exportot.
Valamivel kevésbé egyszerű a döntés azon cégek számára, amelyek komolyabb helyi érdekeltségekkel, esetleg gyártókapacitással rendelkeznek az országban. Ám a BMW-vel, amely helyi összeszerelő üzemet tart fenn az Avtotor nevű helyi vállalattal közösen, az első ilyen cég is beállt a szankciók támogatói közé.
Oroszország persze igyekszik elérni, hogy a külföldi tőke kivonása lelassuljon, így többek közt jogszabályban tiltották meg, hogy a külföldi cégek eladják orosz érdekeltségeiket.
Egyelőre még kialakulóban van az új nemzetközi szankciók rendszere, amely alapvetően határozza meg, hogy milyen külföldi érdekeltségek maradnak működőképesek Oroszországban. A legnehezebb helyzetbe ennek kapcsán az a néhány cég kerülhet, amely jelentős oroszországi gyártókapacitást épített ki vagy vásárolt: ilyen egyebek közt a Renault-Nissan-Mitsubishi, a Stellantis és a VW csoport – számukra a szankciók legalább akkora érvágást jelenthetnek, mint az oroszok számára.