Ez lenne a következő Passat?
A középkategóriás személyautók iránt ugyan gyorsan csökkent az igény az utóbbi hat-hét év során, de a Passatból még 2020-ban is elment 115 ezer példány. Talán ezért döntöttek úgy a Volkswagennél, hogy nem szüntetik meg a típust, inkább átdolgozzák a koncepciót, és a következő generációt már csak kombi karosszériával mutatják be.
A stílusváltásnak több értelme van, mint ahogy elsőre hangzik: a VW Arteon és a Skoda Superb mellett újabb szedánra nincs igazán szükség, későbbre pedig várható egy elektromos szedán, amely méretben és használati értékben szintén a Passat vetélytársa lenne. A kombival ugyanakkor a Passat vevők jelentős részét mégis megtarthatja a márka.
Az autó természetesen a szabványos MQB platform egy újabb felhasználása. A formaterv valamivel könnyedebb, mint az elődé: az övvonal nem teljesen egyenes, a hátsó túlnyúlás hosszabb, a hátsó ablakot pedig még erősebben megdöntötték. Passatnál ugyanakkor szokatlan megoldás a vaskos hátsó tetőoszlop.
Az orrkiképzés az egyetlen, ahol egyértelműen igyekeztek elfedni a végleges kialakítást: itt matricázással próbálták azt a benyomást kelteni, hogy a régi Passatot látjuk. Nem lenne meglepő, ha az új Passat orra fazonra az új T7-es Multivanéhoz hasonlítana inkább, befelé szűkülő lámpákkal, és jelzésértékűen alacsony hűtőmaszkkal.
Úgy tudjuk, a Passat új generációja csak 2023-ban kerül a kereskedésekbe, bár nem lehetetlen, hogy már az idén bemutatják a nagyközönségnek.