Az Audi olyan autót mutatott, amit nincs igazán értelme nézegetni. Ahol változtatnak rajta, az elején és a hátulján, ott rendesen elmaszkírozták az új E-Tron Sportback prototípusokat, de így legalább azt tudjuk, mire számíthatunk a márkától legközelebb.
Ami látszik a kupétetős villany-SUV-ból, az persze nem igazán változik – amire számítani lehet, az pedig nem több, mint egy új hűtőmaszk-forma a négykarikás jelvény alá, esetleg egy kicsit átszabott fényszórók és hátsó lámpák.
Amitől az új modell mégis említést érdemel, az néhány pletyka: ezek szerint a modellfrissítéssel sokkal versenyképesebb hajtásrendszer jöhet, a jelenlegi 400 helyett 600 km környéki hatótávolsággal, ami népszerűbbé teheti az Audi első generációs elektromos modelljeit is. Arról is hallani, hogy a frissítéssel talán új név is jön: egyes források szerint Q8 E-tron lehet az új típusjelzés, hogy jobban elváljon ez a típus a Q4 E-trontól és az E-tron GT-től.
Az E-tron műszaki értelemben egyébként egyértelmű zsákutca, hiszen ez az egyetlen olyan villanyautó a VW kínálatban, amely még dugattyús motorhoz fejlesztett platformra épül: az Audi szabvány MLB padlólemezét dolgozták át hozzá, és ezt a megoldást a modellváltással biztosan valami másra cserélik. A modellváltás viszont még legalább két-három év, és addig is gondoskodni kell róla, hogy az E-tron versenyképes maradjon – erről szól az idei évre várható frissítés.