Az európai Civic látványra csak apróságokban tér el a tavaly már bemutatott amerikai ötajtóstól. Így például lehagyták róla a látható kipufogóvégeket, ami nyilván a környezetkímélő hajtás kihangsúlyozását szolgálja.
A legnagyobb különbség az, hogy Európában a Civic a Honda többi modelljéhez hasonlóan csak hibrid hajtásrendszerrel lesz elérhető, amely az adatai alapján a CR-V-ben használt rendszerhez hasonlít leginkább. Itt is kétliteres, Atkinson ciklust megvalósító szívómotort alkalmaznak, a rendszer összteljesítménye azonban szerényebb: 184 lóerő. A motor állítólag igen hatékony: 41%-os hatásfokról beszél a gyártó, a Li-ion akkumulátor pedig, amely a hátsó ülések alá került, fizikailag kisebb és könnyebb lehet, a nagyobb energiasűrűségű cellák miatt.
Az új hajtás célja nyilván a fogyasztás, és vele a szén-dioxid-kibocsátás alacsonyan tartása. A gyáriak 5 liter/100 km alatti WLTP fogyasztást, illetve 110 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátást emlegetnek.
Nagyon úgy néz ki, hogy az e:HEV hibrid változat lesz az egyetlen elérhető Civic Európában, tisztán benzines változat egyáltalán nem várható. Valószínű, hogy ez az árban is tükröződni fog: a többi hibrid Honda árazása alapján nem lenne meglepő, ha a HR-V-hez hasonlóan ez sem férne be tízmillió forint alá.
Ez utóbbi azonban csak a mi sejtésünk, hiszen a forgalmazás csak ősszel indulhat, így valószínű, hogy az új Civic árát is csak akkortájt hozza majd nyilvánosságra a hazai importőr.