Az Alfa Romeo márkaigazgatója szerint szükség lenne nagyobb autókra, ha valódi globális prémiummárkává szeretne válni az Alfa Romeo. Elvileg lenne is lehetőség ilyeneket készíteni, bár eddig egészen más volt a stratégia.
A Fiat csoporton, majd a Fiat-Chrysleren belül korábban úgy próbálták beosztani a piacot, hogy a prémium-szegmens alsó felét kapta az Alfa Romeo – a 3-as BMW vetélytársának szánt Giuliáig bezárólag – ennél nagyobb modelleket pedig csak a Maserati kínált. Így a két márka nem lépett egymás lábára házon belül, bár az alapján, amit más gyártóknál láttunk működni, lehet, hogy mégsem ez volt a helyes megoldás.
Abból, amit az Alfa Romeót vezető Jean-Philippe Imparato mondott egy interjú során, az derül ki, hogy változtathatnak az eddigi gyakorlaton, és újra készülhetnek nagy, akár elnöki limuzin méretű Alfa Romeók. A műszaki alapok végül is adottak: a Maserati Ghibli, Quattroporte és Levante műszaki megoldásait is felhasználhatnák, bár valószínűbb, hogy az egységes STLA Large platformra építkezhet az Alfa Romeo, ahogy a Maserati is.
A gondolat egyébként logikus, Imparato tapasztalataiból kiindulva különösen. Az Alfa Romeo vezetője korábban a Peugeot márkát irányította, amely nagyszerű példája annak, hogy egy cég különböző címkékkel ugyanazt is képes lehet különböző márkajelzésekkel eladni. A Peugeot és a Citroën műszakilag és méretben azonos, bár eltérő karakterű autókat kínálva jól megélt egymás mellett – nem látszik, hogy ugyanez miért ne működhetne az Alfa Romeo és a Maserati között is. Az első átfedés a Maserati Grecale révén tulajdonképp létre is jött, bár ahhoz még túl friss az Alfa Romeo Stelvio testvérmodellje, hogy lássuk, hogy hat egymás eladásaira a két hasonló autó.
A megvalósítás persze évekbe telik majd: egy új modell kialakítása meglevő alapokra is beletelhet 3-4 évbe, és egy Alfa Romeo luxusszedán, vagy luxusterepjáró esetében nem is célozhatnak meg a tökéletesnél kevesebbet. Magyarán 2025 előtt nemigen számíthatunk a nagyobb Alfák megjelenésére.