Igazi legenda ma már a szivar-Audi, bár kétségkívül kevés maradt fenn belőle. 1982-ban Év Autójává is választották a C3-as 100-ast, amelynek fejlesztésekor már kimondott cél volt, hogy a prémiumszegmens felé akarnak lépdelni. A gyártás elején részben, később már egészében galvanizálták a karosszériát, és ezekben jelent meg először a legendás 2.5 TDI dízelmotor, sőt még Duo néven kísérleti hibridet is faragtak a sorötös benzinesből. Azt viszont, hogy lakóautóként is meg lehetett venni, kevesen tudják.
![](https://kep.index.hu/1/0/4258/42589/425891/42589114_b630cb98c1244b613f34b0b9e13c0f4d_wm.jpg)
Persze nem maga az Audi készített belőle ilyet, hanem a Bischofberger Motorcaravan GmbH, de a lényeg, hogy nem egyedi átalakításról van szó, hanem ezt így, ebben a formában meg lehetett venni akkoriban. Mondhatjuk, hogy egy 100 Avant már önmagában is alkalmas arra, hogy benne aludjunk, csak le kell dönteni a hátsó üléssort, és a kombi raktere máris közel két köbméteres, de az mégis más élmény.
![162909809 255643009534090 7236280822612353345 n](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4258/42589/425891/42589120_7c01189b59cb14f56a1cc3062466abe7_wm.jpg)
A Bischofberger úgy készítette el a felépítményt 1984-ben, hogy előbb megerősítésként egy keretet fabrikált, hogy a kaszni egészen biztosan elbírja a terhet. A pluszsúlyhoz igazították a futóművet és a féket is, míg az autó amúgy sem szerény, pár milliméter híján 4,8 méteres hossza további tíz centivel nőtt. Ja, és a magasság: természetesen az jócskán megugrott, 142 centiről 180-ra. Volt ráadásul egy magasított változat is azoknak, akik több helyre vágynak. A lakóautósághoz persze kellett a megfelelő felszerelés is, így került a Szivarba hűtő, gáztűzhely, mosogató, valamint húszliteres víztartály is.
![162765954 255642666200791 1717941670931233462 n](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4258/42589/425891/42589116_5ff46d5baa53594d456e68d3b789cc49_wm.jpg)
Nem nyúltak viszont a motorokhoz: az öthengeres benzineseket vették alapul, amelyből 2,1-es, 2,2-es és 2,3-as is volt, 131 és 165 lóerő közötti teljesítménnyel, 171 és 240 newtonméter közötti csúcsnyomatékkal. Ehhez 1,3 tonna társult, a végsebesség 180 km/h körül alakult.
![162578741 255643219534069 3136545824395453037 n](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/4258/42589/425891/42589118_fd6da150189366d4f826647b70d31b9a_wm.jpg)
A Bischofberger-féle lakó-Szivar átépítési költsége 22.500 és 37.900 német márka között mozgott, többek közt attól függően, az alacsonyabb vagy a magasabb változatot kérte a megrendelő. Összesen negyven darab készült. Egyébként már az elődmodell Audi 100 C2-ből is gyártottak hasonlót.
Forrás: Audi quattrology
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)