Feladja tömeggyártó státuszát a VW csoport?
A jelenleg zajló autóipari folyamatok egyenes következménye az, amit Arno Antlitz, a Volkswagen csoport pénzügyi vezetője nyilatkozott, de ettől még elég baljósan hangzik.
A Financial Times-nak adott interjúban arról beszélt, hogy a cégcsoport 2030-ig jelenlegi, belső égésű motoros típusainak 60%-ától megszabadul, és a továbbiakban nem a gyártás növelése, hanem a minőség és a nyereséges működés lesz az elsődleges szempont a vállalat stratégiájának kialakításában.
Antlitz persze nem mondott semmi meglepőt: az elsősorban Európában és Kínában erős Volkswagen csoportnak a következő években mindkét nagy piacon komoly kihívást jelent majd a benzint égető járművek törvényi eszközökkel történő visszaszorítása.
Kínában az elektromos autók egyre növekvő kötelező részaránya az eladásokban, Európában pedig a csak (részben vagy teljesen) elektromos járművekkel teljesíthető kibocsátási normák következménye, hogy drámai autóár-emelkedés várható. Ilyen körülmények között pedig valóban úgy tűnik, hogy csak a prémium-piacon lehet majd pénzt keresni, a népautókon nem.
Egy olyan gyártó esetében, amelynek a neve konkrétan népautót jelent, elég fura lenne, ha nem gyártana olcsó modelleket, de most eléggé úgy fest, hogy a magánautó 2030 környékére megfizethetetlen luxuscikké válik, és a VW nyilván az új helyzethez próbál hatékonyan alkalmazkodni.