1939-ben a németországi Pfaffenhausenben alapította meg műhelyét Alois Ruf, aki aztán benzinkúttal bővítette a vállalkozást, majd elkezdett buszokat tervezni, és a cég még mindig fia tulajdonában van, csak mostanra már irgalmatlanul erős Porschéikról ismertek. A 2004-es Essen Motor Show-n mutatták be a 997-es 911 Turbo alapú Rt 12-est, amiből aztán csak 13 darabot készítettek.
Ezek közül mindössze két példány lett hátsókerék-hajtású, köztük ez a zöld színű, mellyel kevesebb mint 450 kilométert mentek, tehát nem sokszor hajtották meg igazán. Nagyrészt a Los Angeles-i Petersen Múzeum RUF kiállításán lehetett nézegetni, pedig menni is veszettül tud.
Alapvetően sem lassú autó a 911 Turbo, de a RUF-nál sikerült nem kicsit emelni a tétet. A 3746 köbcentisre felfúrt, hathengeres bokszermotorra KKK turbófeltöltőket szereltek, így a 7500-at forgó motorból kifújtak 730 lóerőt és 940 Nm nyomatékot. Hogy ezt az irgalmatlan erőt le tudja tenni az útra és meg is álljon, ha kell, a Porsche karbon-kerámia fékeivel szerelik és az Öhlins fejlesztett hozzá futóművet, az ötküllős felniken Michelin Pilot Sport Cup gumik vannak.
Kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár 352 km/órás sebességgel is száguldhat az Rt 12, mellyel olyan ligába került a 911 Turbo, mint a Ferrari Enzo vagy a Carrera GT szupersportautó. Ezért az autóért jó eséllyel több mint 1 millió dollárt is kicsengetnek majd a Mecum aukcióján.