Eszelős 911-es a RUF-tól, amiből csak kettő van

2022.04.12. 11:27

1939-ben a németországi Pfaffenhausenben alapította meg műhelyét Alois Ruf, aki aztán benzinkúttal bővítette a vállalkozást, majd elkezdett buszokat tervezni, és a cég még mindig fia tulajdonában van, csak mostanra már irgalmatlanul erős Porschéikról ismertek. A 2004-es Essen Motor Show-n mutatták be a 997-es 911 Turbo alapú Rt 12-est, amiből aztán csak 13 darabot készítettek.

Ezek közül mindössze két példány lett hátsókerék-hajtású, köztük ez a zöld színű, mellyel kevesebb mint 450 kilométert mentek, tehát nem sokszor hajtották meg igazán. Nagyrészt a Los Angeles-i Petersen Múzeum RUF kiállításán lehetett nézegetni, pedig menni is veszettül tud.

Alapvetően sem lassú autó a 911 Turbo, de a RUF-nál sikerült nem kicsit emelni a tétet. A 3746 köbcentisre felfúrt, hathengeres bokszermotorra KKK turbófeltöltőket szereltek, így a 7500-at forgó motorból kifújtak 730 lóerőt és 940 Nm nyomatékot. Hogy ezt az irgalmatlan erőt le tudja tenni az útra és meg is álljon, ha kell, a Porsche karbon-kerámia fékeivel szerelik és az Öhlins fejlesztett hozzá futóművet, az ötküllős felniken Michelin Pilot Sport Cup gumik vannak.

Kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul 100-ra és akár 352 km/órás sebességgel is száguldhat az Rt 12, mellyel olyan ligába került a 911 Turbo, mint a Ferrari Enzo vagy a Carrera GT szupersportautó. Ezért az autóért jó eséllyel több mint 1 millió dollárt is kicsengetnek majd a Mecum aukcióján.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!