A tavaly bemutatott V6-os, hibrid Ferrariból is megérkezett a nyitható változat, motorosan mozgatott tetőpanellel. Az új GTS cserébe egy kicsivel nehezebb a zárt GTB-nél, bár ez alig ront a dinamikai képességein.
![](https://kep.index.hu/1/0/4288/42886/428866/42886644_bbb0af619b2f2c6e245c972b2002a4d4_wm.jpg)
A GTS legfontosabb újdonsága az utastér mögötti rekeszbe behajtható tetőpanel. A két részből álló elem teljesen automatikusan mozgatható, 45 km/h-ig menet közben is működik, és a teljes nyitási, illetve csukási művelet 14 másodpercet vesz igénybe. Ezzel, és a tető nélküli kialakítás miatt alkalmazott merevítésekkel együtt a GTS üresen 1470 kilót nyom, ami 70-nel több a zárt GTB tömegénél.
Minden más ugyanaz a két változatban, így a 830 lóerő csúcsteljesítményű konnektoros hibrid hajtásrendszer is. Ez százig még ugyanúgy gyorsítja mindkét kivitelt – 2,9 másodperc az ígért időszükséglet – 200-ig viszont már van eltérés: a GTS 7,6 másodperces gyorsulási ideje három tizeddel gyengébb, mint a GTB-é. A nyitott modell esetében is 25 km-es elektromos hatótávot, és 135 km/h-s tisztán elektromos csúcssebességet ígérnek.
![](https://kep.index.hu/1/0/4288/42886/428866/42886646_8c5880ddd64050b54d73e2c0f0bf4b1a_wm.jpg)
Árat, szállítási határidőt egyelőre nem közöltek a típus kapcsán, de a korábbi gyakorlat alapján 10-15%-os felár várható a 266 ezer eurós, merev tetős GTB-hez képest.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)