Az egész hét talán legfontosabb és legnagyobb visszhangot kiváltó történése az autóiparban az új 7-es BMW bemutatása volt. A formatervet a legóvatosabban fogalmazva is megosztónak mondanánk, az igazság viszont az, hogy ez inkább egyszerűen csak rettenetes. Egy orosz virtuáltuner, bizonyos Nyikita Csuiko azonban fogta magát, és kijavította.
Csuiko nem is egy, hanem rögtön két változatot készített az új 7-esből. Ezek közül talán a fenti sikerült jobban, a gyárinál sokkal diszkrétebb vesével, továbbra is keskeny, szögletes, de a valódinál jóval pofásabb fényszórókkal. Inspirációként az E38 szolgált. Az alábbinál már méretesebb a vese, de még nem idéz úgy egy vérhódot, mint a bajorok tényleges dizájnjai manapság. A fényszórót pedig még jobban eltalálta, mint a másik alkotásnál. Talán ha a kettőből gyúrna egyet, a fenti vesével, a lenti lámpával, az lenne a tuti.
Emlékeztetőül álljon itt egy kép az igazi 7-esről, hogy ne feledjük, honnan indultunk. Bár, ezt feledni sajnos aligha lehetne:
A 7-es formatervezője, Domagoj Dukec egyébként védelmébe vette munkáját. Azt mondja, nem véletlenül lett olyan a luxusszedán, amilyen, szerinte ugyanis egyes autóknak megosztónak, észszerűtlennek kell lenniük. Ez mondjuk stimmel is, kár lenne tagadni. Úgy fogalmaz, a vevők kétharmada az elegáns, harmonikus formákat keresi, ezért van az, hogy a slágermodellekhez, mint a 3-as vagy 5-ös, sokkal óvatosabban nyúlnak.
A maradék egyharmad azonban sokkal inkább azt igényli, hogy kitűnhessen a tömegből. Ezért aztán megkapják az egyediséget, például ezzel a 7-essel. Vagy éppen a 4-essel, ami a közelmúltban még csupán egy sportosabb 3-as volt, most viszont más karakterű, azoknak, akik megfizetik a különbözőséget.
Gondolatait erősíti meg a márka vezető formatervezőjének, Adrian van Hooydonknak a véleménye is. Ő azt mondja, a jó dizájnnak nem kell megosztónak lennie, viszont maga a szépség megosztó. Igyekeznek kiszolgálni a szép és időtálló autókat keresőket is, de vannak, akik olyat akarnak, mint mondjuk egy X6: ezt vagy szeretik vagy utálják, középút nemigen létezik. Ilyen megközelítést a nagy példányszámú szériáknál, vagyis a 3-asnál és 5-ösnél nem alkalmazhatnak. Nem létezik egyetlen jó megoldás.
Forrás: Nyikita Csuiko/ kolesa.ru