Hivatalosan április 20-án készült el a Dacia tízmilliomodik autója, egy szürke Duster Extreme LE. Sokáig nem gondoltuk, hogy a román márka ilyen messzire juthat.
A sztori 1968-ban kezdődött a Renault 8-assal, amit Romániában Dacia 1100 néven kezdtek forgalmazni, a következő évtizedeket viszont már a Renault 12-es helyi változatai határozták meg. Nagyrészt ezekből, a mifelénk rossz hírű 1300-as származékokból készült egymillió példány 1995-ig, aztán még egymillió 1998-ig, bár időközben próbálkoztak a kínálat korszerűsítésével is: a Nova sorozat 1995-ben jelent meg, és több korszerűsítéssel (Supernova, Solenza) 2005-ig maradt a kínálat része.
A Renault 1999-ben vásárolta meg az egykori állami vállalat maradékát, de az első korszerű alapokra épülő Dacia, a Logan csak 2004-ben került gyártásba. Innen indult meg a gyártás drámai növekedése is: az olcsó Logan hamar népszerű lett – 1,95 milliót gyártottak belőle a mai napig – de a Duster és a Sandero még nagyobb példányszámban fogyott. Az előbbiből 2,1 milliót, az utóbbiból 2,6 milliót értékesítettek mostanáig.
Így 2014-ben már az ötmilliomodik Dacia elkészültét ünnepelhették, és akkorra nagyrészt el is tűnt a márkával kapcsolatos kellemetlen szájíz, amit még 80-as évek gyatra minőségű autói hagytak maguk után Kelet-Európa nagy részén.
A Dacia eredményei azért is figyelemre méltók, mert a márka elsősorban Európában van jelen, más kontinenseken a típusait nagyrészt Renault jelvénnyel forgalmazzák.