Oldalazó, helyben megforduló kormányzást szabadalmaztat a Hyundai
Az utóbbi években egyre több gyártó kínál valamiféle összkerék-kormányzást, de a több villanymotoros hajtások ezen a téren is új lehetőségeket nyitnak meg.
A GMC Hummer villanyautónál jelentették be először, hogy meredek oldalazó mozgásra is képessé teszik, úgy, hogy mind a négy kereket ugyanabba az irányba térítik ki. Ez azonban csak egy azokból a lehetőségekből, amelyek a négy kerék különálló kormányzásával, és a hajtás irányának változtatásával lehetővé válnak. A Hyundai szabadalmi leírása azonban, amelyet az Egyesült Államokban nyújtottak be, az összes ilyet lefedné.
A variációk közt szerepel a ferdén oldalazás mellett a hossztengelyre merőlegesen haladás, valamint a helyben megfordulás az autó középpontja, vagy egy oldalirányba eltolt forgási középpont körül. Ez a fajta mozgásszabadság kivételes szabadságot jelentene, bár a négy kerék független hajtásán és kormányzásán kívül az eddiginél komplikáltabb járműirányítást is követelne.
A gyakorlatban elég nehezen elképzelhető, hogy sofőr kezelje a négy kormányzott és hajtott kereket: egy ilyen rendszerhez leginkább valamiféle önvezető szoftver passzolna, bár az elvben elképzelhető, hogy többféle vezérlési mód álljon rendelkezésre manuális irányításhoz, mondjuk parkolásnál választható lehetne egy merőleges haladást lehetővé tevő, és egy másik, helyben forduló üzemmód.
Az elvi lehetőség persze eddig is ismert volt, de a manapság jellemző, egyetlen belső égésű motorral hajtott, elsőkerék-kormányzású autóknál azért nem merült fel a kormányzás ilyesfajta reformja, mert feleslegesen komplikálta volna a jármű szerkezetét. Most azonban, amikor akár kerekenként is használhatnak egy-egy villanymotort, és az akkucsomagok helyigényének köszönhető nagy tengelytáv miatt az összkerék-kormányzás is egyre gyakoribb, az ilyen, teljes szabadságot nyújtó kormányzás is sokkal közelebb került a megvalósuláshoz.