Amikor egy szívó benzines, fekete kombi is izgalmas

2022.05.03. 10:28

Egyszerűnek tűnnek, mégis nagy elvárások vannak egy tisztességes családi kombival szemben, hiszen nem csak kellően tágasnak kell lennie, de az sem hátrány, ha jól tervezhető fenntartási költségei vannak, melyhez megbízhatóság társul. Sok esetben épp ezért választják a kézi váltós, szívó benzinmotoros változatokat. Ez a BMW M5 Touring nem éppen az a tipikus családi kombi.

5,0 literes, V10-es motorja miatt egyszerre lett híres és hírhedt a negyedik generációs M5-ös, melynek Touring változatából mindössze 1025 darab készült. Az Audi RS 6 Avant és a Mercedes E-osztály AMG változatának kombi karosszériája ugyan népszerű volt a kategóriában, de a BMW-nek valahogy nem jött be praktikusabb fazon. Ami viszont a 2000-es évek elején kudarcnak tűnt, az ma különleges ritkaság.

Fantáziátlan ugyan a fekete színű, fekete bőrkárpitos M5 Touring összeállítása, de a 10 hengeres motor hangja és az SMG III helyett utólag beszerelt 6 sebességes kézi váltó kívánatosabbá teszi az M5-öst, mint az 500 lóerő és a 4,5 másodperc körüli 100-as sprint ígérete.

Kevesebb mint 96 ezer kilométernyi mérföld van az angol rendszámos - és jobbkormányos - M5 Touringban, mely az eladó állítása szerint az egyetlen kézi váltósra alakított példány Európában (a másik Hongkongban van). Igazán finom falat ez, ráadásul remek állapotban és részletes szerviztörténettel, mégsem kapkodtak érte.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!