Így álltak tavaly a gyártók a kibocsátás-csökkentéssel

2022.05.08. 11:56

Kijött a JATO Dynamics tavalyi jelentése, amely a gyártók kibocsátási eredményeit tartalmazza. Jó hír, hogy az elektromos autókra irányuló támogatások és a villanyautók általános népszerűbbé válása is segíti az emisszió-csökkenést: a 2020-ban elért 117,7 g/km-ről 2021-ben 99 g/km-re mérséklődött a kibocsátás. Az adatok Európa 17 piacára vonatkoznak, súlyozott átlaggal számolnak.

5

A sor elején természetesen a tisztán elektromos modelleket forgalmazó márkák állnak, a Tesla, a Smart és a Polestar nulla helyi emisszióért volt felelős (ők hárman a teljes piac 2,1 százalékát adták), de a franciák és a koreaiak is erősek: a Renault és a DS az ötödik és a hatodik, a Hyundai és a Kia pedig a hetedik, illetve kilencedik legkisebb kibocsátást jegyzi. A lista vége ugyanakkor nem meglepő, az Alpina, Ferrari, Maserati, Aston Martin, Lamborghini ötös fogat zárja a sort, a sportautós paletta erre elég.

Az egy év alatt elért javulások figyelemre méltóak: a Cupra 40 százalékkal csökkentette a széndioxid-kibocsátását, második helyen a Jeep, harmadik helyen pedig a Skoda áll 23, illetve 22 százalék mínusszal. Az eladásokból az is látszik, hogy nem kizárólag a teljesen elektromos modellek segítettek a jó eredményekben, legalább olyan fontosak a nagyobb mennyiségben értékesített plug-inek.

A legnagyobb csökkenést elérő márkák Forrás: motor1.com
A legnagyobb csökkenést elérő márkák Forrás: motor1.com